اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت در سال 1401

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت در سال 1401

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

اینترنت یکی فضای شلوغ است که اگر بخواهیم به صورت کامل دلیل این شلوغی و ترافیک را بیان کنیم باید به تعداد سایت های موجود در اینترنت و تلاش آنها برای رتبه بالا در گوگل اشاره کرد. بر اساس آخرین آمار، در حاظر بیش از 2 میلیارد وب سایت فعال وجود دارد و هر روز بیش از 5 میلیون جست و جو در گوگل انجام میشود و تعداد تولید محتوا و پست هایی که در دقیقه ارسال می شود حدود 500 هزار عدد می باشد.

در ادامه این مقاله درباره اهمیت تولید محتوا و بروزرسانی سایت در سال 1401 صحبت میکنیم. اگر کسب و کار اینترنتی دارید و نیاز به ارتقا و پیشرفت آن دارید تا انتهای این مقاله با شرکت طراحی سایت کارنیل وب همراه باشید.

اگر کاربران و مشتریان سایت شما میانگین 15 ثانیه در سایت شما باشند، نشان می دهد که محتوا و مطالب شما خوب و کیفیت بالایی دارد. محتوای با کیفیت باعث می شود سایت شما بهتر بهینه سازی و در نتایج جست و جو گوگل راحت تر نمایش داده شوند.

تولید محتوا چیست

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که محتوا چیست و چگونه آنرا باید انجام داد. محتوای سایت به صورت متنی، شنیداری و یا تصویری منتشر می شود. محتوا به معنای هر عنصر خلاقانه ای است که می تواند متن، تصویر، اطلاعات، خدمات و دیگر موارد سایت شما را در اختیار مشتریان قرار دهد.

در واقع محتوا مهره اصلی وب سایت شما می باشد که می تواند رضایت کاربر را نسبت به سایت شما جلب کند. ایجاد محتوای سازماندهی شده و باکیفیت باعث میشود که سایت شما در رده سایت های موفق قرار گیرد.

بهینه سازی و استاندارد بودن محتوای شما برای موتورهای جست و جوگر گوگل بسیار پراهمیت می باشد.

مقالات بیشتر: انتخاب هارمونی رنگ ها در طراحی سایت

تولید محتوای متنی

متن ساده و جامع به عنوان بلوک های متنی یا درون تصاویر صفحه وب سایت منتشر می شوند. بهترین محتوای متنی وب، محتوایی است که حق کپی رایت را رعایت کرده باشد. منظور از کپی محتوایی است که از سایت ها و مقاله های دیگر استفاده شده است. شما می توانید از آن مقاله ها را به عنوان لینک خارجی در سایت های خود استفاده کنید.

محتوا باید شامل تگ های هدینگ باشد. از تگ های هدینگ معمولا باید از پیشنهادهای گوگل استفاده کرد. چراکه کاربران بیشتر آن عناوین را جست و جو کرده اند.

محتوای چند رسانه ای

نوع دیگر تولید محتوا، محتوای چندرسانه ای می باشد. چندرسانه ای یا مالتی مدیا به هر محتوایی که شامل محتوا نباشد می گویند. از جمله محتواهای چند رسانه ای می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  1. انیمیشن با گیف ( تصویر) که محبوب ترین گزینه برای تولید محتوا می باشد که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ یا سایر برنامه های آنلاین و آفلاین ویرایش تصویر می توانید عکس های منحصر به فرد طراحی کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای شما باید از حجم کمی برخوردار باشد تا کاربر براحتی آنرا مشاهده و دانلود کند.
  2. محتوای صوتی یا تصویری که در محتوای ویدئو این اطمینان را حاصل می کنید که تمام مرورگرها امکان پردازش فرمت آن را دارند.

هدف از تولید محتوا چیست

قبل از انجام تولید محتوا باید به چند نکته توجه کنید. ممکن است بسیاری از شما کله پیش شرط به گوشتان خورده باشد. منظور از این کله برای تولد محتوا می باشد که دو مولفه اصلی را شامل می شود.

  • هدف شما از تولید محتوا چیست؟
  • موضوعاتی که برای تولید محتوای سایت باید به آن استناد کنید.

اگر محتوای سایت شما متناسب با خدمات شما نباشد، کاربر سایت شما را نیمه کاره رها می کند. لازمه پیشرفت در سایت ایجاد یک محتوای مرتبط با خدمات شما و با کیفیت بودن آن می باشد. در واقع این موضوع باعث جذب مخاطب و افزایش بازدید سایت شما می شود که هدف نهایی از تولید محتوای سایت را محقق می کند.

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت

بدون محتوای با کیفیت نمی توانید سایت خود را به خوبی سئو کنید. چون شما باعث از محتوای خوب و با کیفیت می توانید بازدید کنندگان سایت خود را ترغیب به ماندن کنید. این موضوع روی رتبه سایت تأثیر بسیار خوبی را می گذارد.

یک محتوای خوب با نرخ CTR مشخص می شود. CTR یک عامل مهم در موتور جست و جو گوگل برای رتبه بندی سایت شما می باشد. هر مقدار کاربران روی لینک های وب سایت شما بیشتر کلیک کنند، شانس شما برای کسب رتبه های بهتر در موتورهای جست و جو بیشتر است. مقدار CTR محتوای خود را می توانید با ابزار گوگل سرچ کنسول بدست آورید.

مقالات بیشتر: تأثیر کپی رایت در طراحی سایت در سال 1401

چگونه محتوای خوب و با کیفیت تولید کنیم

در مورد انتخاب یک محتوا باید ابتدأ به خوبی تحقیق کنید و سعی کنید از موضوعاتی که بیشتر توسط کاربران گوگل سرچ شده است استفاده کنید. برای مثال زمانی که در جست و جوها بیشتر درباره مدل جدید یک گوشی صحبت شده است دیگر نباید درباره مدل قدیمی تر آن صحبت کنیم.

همیشه سعی کنید بجای تولید محتوای روزانه، محتواهای موجود در سایت را بروزرسانی کنید. حتی اگر هنگام تحقیق متوجه شدید آنچه که شما به آن رسیده اید با آنچه که در سایر وب سایت ها می باشد متفاوت است نگران نباشید و آنرا بروزرسانی و منتشر کنید. چون اگر شما همان مطلب را انتشار دهید دیگر موتورهای جست و جوگر گوگل دلیلی نداردن که مطلب شما را به کاربران نمایش دهد.

از اشکال و عکس های گرافیکی برای تصاویر سایت خود استفاده کنید. سعی کنید در محتوای خود از آمار، تصاویر، صداها، ویدئوها، گیف ها و .. استفاده کنید. این موضوع محتوا را برای کاربر جذاب می کند.

در نهایت نوشته خود را بررسی کنید. پس از اتمام محتوا آنرا به خوبی بازبینی کنید و در صورت وجود مشکل آنرا برطرف نمائید تا مقاله شما به بهترین نحو داخل سایت قرار بگیرد.

تولید محتوای سایت را به چه کسی بسپاریم

بهترین و موثرترین راه برای تولید محتوا خوب و باکیفیت، سپردن تولید محتوا به کارشناس مربوطه می باشد. کارشناس و کاردان تولید محتوا فردی است که در زمینه خدمات بهینه سازی و اصول سئو سایت را از راه محتوا آموزش دیده است و تخصص خود را در این زمینه دریافت کرده است.

شما می توانید خدمات تولید محتوا و بهینه سازی سایت خود را به کارشناسان محتوای کارنیل وب بسپارید. شرکت کارنیل وب از متخصصن و کارشناسان محتوا جهت تولید محتوای مطلوب و با کیفیت جهت بهینه سازی سایت استفاده می کند.  شما می توانید انواع تولید محتوا نظیر:

  • محتوای صوتی
  • تصویری
  • متنی
  • موشن گرافیک
  • تولید پادکست صوتی
  • دیتا اینتری

و … را به شرکت کارنیل وب بسپارید.

شرکت کارنیل وب در تلاش است تا با کمترین هزینه با کیفیت ترین خدمات را در اختیار مشتریان و مردم عزیز کشور ارائه کند. با کارنیل وب می توانید به اهداف و موفقیت در سایت خود برسید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.