سایت موبایل فرندلی

طراحی سایت موبایل فرندلی (Responsive)

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

سایت موبایل فرندلی با توجه به اینکه با پیشرفت تکنولوژی هر روز به تعداد استفاده‌ کنندگان اینترنت موبایلی افزوده می‌شود. با این وجود گوگل به سایت ­هایی که از تکنولوژی Responsive در طراحی سایت خود استفاده می‌کنند، لقب موبایل فرندلی می‌دهد. یعنی وقتی کاربری با تلفن همراه، تبلت و لپ ‌تاپ وارد یک صفحه از سایت می‌شود، ابعاد سایت متناسب با رزولوشن و اندازه صفحه نمایش کاربر تغییر می‌کند .

به عبارتی دیگر می توان گفت که طراحی سایت به صورت ریسپانسیو طراحی شده و حالت واکنش گرا در آنها فعال بوده و برای هنگامی که کامیپوتر در دسترس نیست، با تلفن همراه به راحتی در دسترس خواهند بود.

چگونگی الگوریتم طراحی سایت موبایل فرندلی

تنها بر نتایج جستجو که توسط موبایل انجام می‌شود، تأثیر دارد. با آپدیتی که برای این الگوریتم توسط گوگل انجام شد، سایت ­هایی که متناسب با موبایل نباشند، جایگاه خود را در رتبه‌بندی گوگل از دست خواهند داد. بر عکس سایت­ هایی که بر اساس این الگوریتم طراحی شده‌اند، جایگاه بالاتری در نتایج جستجو گوگل خواهند داشت.

گوگل ابزاری به نام page speed insights منتشر کرده است که علاوه بر بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات به وبمستر ها کمک می‌کند تا سایت خود را با استانداردهای موبایل فرندلی هماهنگ کنند.

برای هماهنگی و پیروی از الگوریتم موبایل فرندلی گوگل می توان از ابزاری دیگر به نام Mobile Friendly Test استفاده کرد. این ابزار از ربات­ های گوگل پیروی می‌کند، به کمک آن می توان فایل­ های مهمی را که در robots.txt مسدود شده‌اند، پیدا کرد؛ زیرا این فایل ها باعث عدم ارائه سایت­ های مناسب برای نمایش در موبایل خواهند شد.

کارایی طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طی یافته محققان در سال ۲۰۱۶، استفاده از اینترنت و جستجو به وسیله موبایل نسبت به رایانه به شدت افزایش پیدا کرده و این روند روز به روز در حال افزایش است. خود این موضوع بیانگر آن است که امروزه موبایل به جزیی از زندگی هر فرد تبدیل شده، همین موضوع باعث شده که صاحبان وب سایت ها، به دنبال تغییر در طراحی سایت باشند و  سایت های خود را با ویژگی موبایل فرندلی طراحی کنند.

فرض کنید وب سایت شما در هنگام باز شدن در گوشی های موبایل به شکل نامناسبی نمایش داده شود که این موضوع می تواند به بیزینس شما صدمات جبران ناپذیری بزند. کارنیل وب با طراحی موبایل فرندلی سعی می کند که وب سایت شما را به گونه ای طراحی کند که سایت شما در هنگام باز شدن توسط گوشی های هوشمند به بهترین شکل نمایش داده شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله علت محبوبیت کارنیل وب در طراحی سایت پیشنهاد می شود.

طراحی سایت

تفاوت های طراحی سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی

در موبایل فرندلی، طراحی به گونه ای است که شما باید یک وب سایت جداگانه از وب سایت خود ایجاد کنید که آن وب سایت تنها سازگار با گوشی های همراه باشد.

این وب سایت جداگانه می تواند از نظر محتوا نیز با وب سایت اصلی شما متفاوت باشد؛ اما در طراحی سایت ریسپانسیو شما احتیاج به ساخت یک وب سایت جداگانه ندارید و می توانید همان وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در تمامی دستگاه های هوشمند به یک شکل به نمایش دربیاید.

به بیان دیگر زمانی که یک فرد پس از جستجو با گوشی هوشمند خود در موتورهای جستجو به سایت شما سر می زند، به صورت اتوماتیک سایت شما برای آن فرد به بهترین شکل به نمایش دربیاید.

طراحی سایت mobile friendly یا responsive

به طور کلی طراحی ریسپانسیو با وب سایت اصلی شما تطبیق بیشتری دارد. همچنین باعث می شود در رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو موفق تر باشد، در نتیجه سئو سایت شما نیز بهتر شود. از دیگر مزایای آن نسبت به سایت های موبایل فرندلی می توانبه پشتیبانی راحت تر این سایت ها اشاره کرد؛  زیرا ساختاری یکپارچه تر دارند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله طراحی وب سایت پیشنهاد می شود.

وب سایت

طراحی سایت با کارنیل وب

در شرکت طراحی سایت کارنیل وب  با ارائه مشاوره رایگان حتی به‌صورت حضوری در تهران به شما کمک می‌کند تا تمام نیازهای خود را پیدا کنید و یک وب‌ سایت با توجه به تمام نیازها و سلیقه خود داشته باشید.

برای آگاهی بیشتر می توانید از نمونه کارهای طراحی سایت کارنیل وب دیدن کنید، سپس با خیال راحت طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

کارنیل وب، در تمام مراحل طراحی سایت و سئو تخصصی وب سایت شما در دنیای آنلاین، در کنار شما خواهید بود تا به نتیجه مطلوبی برسید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.