طراحی سایت پرسرعت

تکنیک های طراحی سایت پرسرعت

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

سرعت در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در طراحی وب ضروری است. اگر وبسایت کند عمل کند، کاربر خسته شده و صفحه را می بندد. این امر باعث می شود سئو سایت تحت تاثیر قرار بگیرد. در این مقاله به شما تکنیک های طراحی سایت پرسرعت را توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

با طراحی سایت پرسرعت، مخاطبان بیشتری را جلب کنید

کاربران، خریداران و خوانندگان شما یک تجربه کاربری سریع می خواهند. در غیر این صورت، آنها مجبورند به یکی از سایت های رقیب رجوع کنند.

با اعمال نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت، می توانید سرعت سایت‌هایی را که طراحی می‌ کنید را بهبود بخشید. بدین ترتیب مشتریان شما تحت تاثیر وبسایت شما قرار می گیرند و کسب و کارتان رونق خواهد گرفت.

این را به یاد داشته باشید که باید به صورت منظم به آزمایش سایت خود ادامه دهید تا ببینید که واقعاً از سرعت بالایی برخوردار است یا خیر.

نحوه اندازه گیری سرعت سایت

در طراحی وبسایت، سرعت بارگذاری آن بسیار مهم است. علاوه براین، باید هر چند وقت یکبار سرعت فعلی سایت را تست کنید. البته سرعت وبسایت به عوامل متعددی بستگی دارد. ممکن است سرعت بارگذاری هر صفحه با صفحات دیگر متفاوت باشد. به صورت عموم، عمل تست وبسایت را روی صفحه اصلی انجام می دهند تا متوجه شوند که زمان بارگذاری سایت چقدر است. به این منظور می توانید از سایت هایی مانند( gtmetrix، pingdom، pagespeed) استفاده کرد.

برخی از عواملی که در سرعت وبسایت تاثیرگذار است عبارتند از:

  • داینامیک بودن وبسایت
  • قابلیت Cash بودن سایت
  • تعداد درخواست های وبسایت
  • حجم اطلاعات سایت
  • و غیره

در مورد سئو سایت بیشتر بدانید: اصول سئو در تولید محتوا

طراحی سایت پرسرعت

طراحی سایت خود را مینیمالیستی کنید

این امر منطقی است که وقتی یک طرح بدون ساختار ایجاد می کنید، سایت شما عناصر کمتری برای بارگیری دارد. بنابراین، می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

همه چیز به نحوه رویکرد طراحی سایت بستگی دارد. شما می توانید از همان ابتدا با طراحی هوشمندانه برای جلوگیری از اقدامات آسیب پذیری که بر سرعت بارگذاری سایت شما تأثیر می گذارد، اقدام کنید. طراحان باید به اصل واقعی مینیمالیسم پایبند باشند تا سرعت بارگذاری از یک صفحه به صفحه دیگر زمان زیادی را در بر نگیرد.

به عنوان مثال، وبسایت ویکی پدیا یک سایت مینیمالیستیک است که در عین سادگی و در کمترین زمان نتیجه جستجو را برای شما نشان می دهد.

منظور از مینیمالیستیک عبارت است از:

  • استفاده از منوهای با طرح متفاوت
  • فضای سفید بیشتر
  • فرم های وب کوتاه
  • تصاویر کوچکتر
  • استفاده از یک نوع فونت

از گوگل کمک بگیرید

گوگل هم می خواهد سایت شما سریعتر باشد. بهترین مکان برای سرعت بخشیدن به سایت، توسعه دهنده گوگل است. شما می توانید مجموعه ‌ای از ابزارها و اطلاعات را برای سرعت بخشیدن به طراحی سایت خود دریافت کنید.

یکی از بهترین ابزارهایی که گوگل ارائه می دهد، PageSpeed Insights است. در این ابزار اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چه چیزی باعث کندی سایت فعلی شما می شود، دریافت می کنید. هم چنین، می توانید گزارش ها و پیشنهادات دقیقی برای بهبود سرعت وبسایت در نسخه موبایل و دسکتاپ خود دریافت کنید. پس از قرار دادن URL سایت خود در فیلد مربوطه، لیستی از مواردی را دریافت می کنید که باید هم برای سرعت سایت و هم برای تجربه کاربری اصلاح کنید.

فایل های تصویری را فشرده و از بارگذاری تنبل استفاده کنید

حتی اگر یک وب سایت عالی طراحی کنید و کدنویسی هم بی عیب و نقص باشد، باز هم ممکن است بسیار کند بارگذاری شود. با فشرده سازی فایل ها قبل از آپلود، عملکرد سایت را افزایش خواهید داد.

اما بارگذاری تنبل یک نوع الگوی طراحی است که با ارائه نکردن عناصر سایت تا زمان تعیین شده سرعت را بهبود می بخشد. برای مثال، اشیایی که در زیر صفحه قرار دارند، تنها زمانی شروع به بارگیری و مقداردهی اولیه می ‌کنند که کاربران بروی آن کلیک کنند. این رویکرد به این معنی است که سایت شما باید به منابع کمتری وابسته باشد تا عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر صفحه شما محتوای زیادی دارد و نیاز به اسکرول کردن است، بارگذاری تنبل می تواند بسیار مؤثر باشد. برای گنجاندن بارگذاری تنبل در طراحی خود، از میان پلاگین های موجود انتخاب کنید.

برخی از این افزونه ها عبارتند از:

  • Lazy load plugin for iQuery
  • Lazy load wordpress plugin
  • BJ Lazy load
  • و غیره

سرورهای خود را بهینه سازی کنید

یکی از جنبه های مهم در سرعت بخشیدن به سایت شما نحوه مدیریت سرور است. زمان پاسخگویی سرور شما مدت زمانی است که سرور شما به درخواست مرورگر پاسخ می دهد. شما می توانید صفحات فردی خود را برای افزایش سرعت وبسایت بهینه کنید، اما اگر از سرورهای خود غافل شوید، سرعت کلی سایت شما همچنان ضعیف خواهد ماند.

برای اطمینان از اینکه زمان پاسخگویی سرور شما فوق العاده سریع است، باید استراتژی های زیر را با سرور خود پیاده سازی کنید:

  • استفاده از منابع کمتر برای هر صفحه
  • از یک شبکه تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید
  • استفاده از یک قابلیت  cash
  • پیکربندی نرم افزار وب سرور خود را بهبود بخشید

یکی از ساده ترین روش ها برای بهبود زمان پاسخگویی سرور، انتقال وب سایت خود به یک هاست مدیریت شده است. بدین ترتیب می توانید از تمام ویژگی‌ها استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، شرکت میزبان Templ را توصیه می کنیم که میزبانی مدیریت شده وردپرس را ارائه می دهد و بر اساس Google Cloud است.

طراحی سایت پرسرعت

از افزونه های کمتری استفاده کنید

اکثر وب سایت ها از انواع پلاگین استفاده می کنند. زیرا استفاده کردن از افزونه ها می تواند قابلیت های بیشتری به سایت شما بدهد.  به عنوان مثال، سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس دارای مجموعه‌ ای از افزونه‌ها هستند که می‌تواند عملکرد یک وب‌سایت را بهبود بخشد.

اما با اضافه کردن این افزونه ها سرعت بارگذاری سایت کند و ممکن است باعث ایجاد باگ شود. زیرا بسیاری از افزونه ها ممکن است با کد وب سایت فعلی شما تضاد داشته باشند. سعی کنید از افزونه های کمتری استفاده کنید و همه افزونه هایی را که قبلاً یا در شرف نصب هستند، به طور کامل بررسی کنید.

با جاوا اسکریپت ایمن کار کنید

جاوا اسکریپت می‌ تواند ویژگی‌ های طراحی با ارزشی را به وب ‌سایت‌ها اضافه کند که باعث بهبود سرعت آن ها می شود. این زبان برنامه نویسی بهتر از صفحاتی که صرفاً با HTML 5 نوشته شده‌اند کار می ‌کنند. اما این را به یاد داشته باشید که اگر بیش از حد از جاوا اسکریپت استفاده کنید، می ‌تواند سرعت وبسایت را کاهش دهد.

استفاده از شبکه های تحویل محتوا

وب سایت هایی که از نظر رسانه های تصویری سنگین هستند باید از شبکه های تحویل محتوا یاCDN  استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که CDN ها سرعت بارگذاری یک وب سایت را به طور چشمگیری تقویت می کنند. CDN بخشی از شبکه ی سرورها است که در مکان های مختلف قرار دارند. این تضمین می کند که وب سایت ها بدون توجه به جایی که بازدیدکنندگان وب سایت شما را مشاهده می کنند، به سرعت بارگذاری شوند.

طراحی سایت پرسرعت با تیم کارنیل وب

سرعت وبسایت از عوامل مهم در طراحی سایت می باشد. به این منظور باید از استراتژی هایی استفاده کنید که به شما در بهبود سرعت سایت کمک کند.

گروه کارنیل وب، با تیم متخصص و حرفه ای خود هر گونه خدمات طراحی سایت، سئو سایت، تولید محتوای سایت، راه اندازی شبکه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتالی و غیره را به شما ارائه می دهد.

شما می توانید سایت های شرکتی، فروشگاهی و غیره را در قالب های اختصاصی و آماده درخواست داده و در کمترین زمان ممکن از ما تحویل بگیرید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.