معایب طراحی سایت با وردپرس در سال 1401

معایب طراحی سایت با وردپرس در سال 1401

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

در مقاله قبلی درباره مزایای وردپرس در سال 1401 صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم درباره معایب طراحی سایت با وردپرس صحبت کنیم. اگر نیاز به اطلاع کافی مربوط به مزایا و معایب وردپرس دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

وردپرس به عنوان محبوب ترین و راحت ترین سیستم مدیریت محتوا در ایران و جهان شناخته شده است. البته علاقه و طرفداری از این پنل به معنای بدون نقص و عیب بودن نمی باشد.

در کنار تمام کاربران علاقه مند به این پنل، معتقدانی نیز وجود دارد که از وردپ پرس ایراد گرفته اند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا معایب وردپرس را بیان کنیم.

در این مقاله به چشم یک منتقد به وردپرس نگاه کنید. دلیل این موضوع برای این می باشد که متوجه شوید وردپرس برای وب سایت ما مفید است یا خیر، علاوه بر این موضوع شناخت امکانات و مزایای آن باید نسبت به معایب وردپرس نیز آگاه باشید.

از مهم ترین معایب طراحی سایت با وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب پذیری بالا
  • امکان وجود کاهش سرعت و عملکرد سایت
  • بستری نامطلوب برای توسعه اختصاصی سایت
  • نداشتن پشتیبانی اختصاصی
  • نیاز به دانش فنی

و غیره. در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد تا نتیجه نهایی را بتوانید به خوبی برای راه اندازی وب سایت خود بگیرید.

مقالات بیشتر: مزایای طراحی سایت چیست؟

آسیب پذیری وردپرس

یکی از مهم ترین معایب وردپرس آسیب پذیری آن می باشد. در دنیای هک و نفوذ هیچ گاه نمی توان از امنیت صد در صد صحبت کرد. زیرا این امنیت در دنیای اینترنت یک موضوع کاملا نسبی می باشد.

با این حال همیشه سوال پیش میاید که آیا وردپرس امن می باشد یا خیر؟ آیا می توانیم طراحی سایت را با وردپرس انجام دهیم و سایت امنیت بالایی داشته باشد؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت که وردپرس دارای امنیتی مطلوبی دارد اما اگر همه نکات مربوط به مسائل امنیتی را رعایت کنید. این موضوع هم برای وردپرس و هم برای سیستم های مدیریت تولید محتوا دیگر مهم و ضروری می باشد.

معایب طراحی سایت با وردپرس در سال 1401

منظور از نکات امنیتی چیست

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم متن باز می باشد و جامعه بسیار بزرگی دارد. توسعه این پنل توسط افراد زیادی در جهان صورت می گیرد. به همین خاطر به محض اینکه راه نفوذ در وردپرس ایجاد شود، به سرعت به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد تا کاربران بتوانند نکات امنیتی را رعایت کند.

سپس در کمترین زمان و با یک بروزرسانی ساده جلو راه نفوذ را میگیرند. پس می توان گفت که از امنیت پنل مدیریت محتوا وردپرس خیالمان کاملا راحت می باشد.

به شما خواندن این مقاله را توصیه میکنیم : روش های بهبود امنیت وبسایت

امکان کاهش سرعت سایت ها

از موارد بسیار مهم و استاندارد، سرعت بارگذاری مقالات و محصولات در سایت می باشد. در نظر داشته باشید سرعت بارگذاری یک سایت تأثیر بسزایی در تجربه کاربری و سئو دارد. به صورت پیش فرض سرعت سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند قابل قبول می باشد.

ممکن است برخی قالب های وردپرسی برای طراحی سایت به صورت غیراستاندارد کدنویسی شده باشند. این نوع قالب ها بر سرعت سایت ها تأثیرات بسیار بدی خواهد گذاشت.

برای انتخاب قالب جهت طراحی وب سایت خود فاکتورهایی مانند ظاهر، امکانات و استاندارد بودن آنرا در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است عملکرد برخی از افزونه ها با یکدیگر تداخل پیدا کنند و منجر به ایجاد مشکلات مختلفی در طراحی وب سایت شوند. افزونه های وردپرس توسط افراد بسیار زیادی توسعه داده می شود.

از آنجایی که قانون و استانداردی برای افزونه های وردپرس وجود ندارد، هر یک از آن ها به شیوه های مورد پسند خود کدنویسی می کنند.

این موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی و ناسازگاری بین برخی از افزونه های میشود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی باید افزونه های گوناگون را قبل از نصب و راه اندازی بررسی کنید.

مناسب نبودن بستر برای توسعه

برخی از توسعه دهندگان وب بر این باور هستند که وردپرس بستری استاندارد و مهم برای توسعه نیست. زیرا برخی از بخش های وردپرس مانند متغیرهای اصلی، توابع و کلاس ها با تکنیک های قدیمی php ایجاد شده اند و دارای استانداردهای ثابتی نمی باشد.

همچنین بسیاری از بخش های دیگر طراحی سایت با وردپرس به صورت غیر شی گرا کدنویسی می شوند. این مورد از نظر برخی از برنامه نویسان ضعف بزرگی به حساب می آید. امروزه تقریبا برنامه نویسی شی گرا یکی از بهترین شیوه های کدنویسی می باشد.

نبود پشتیبانی اختصاصی از معایب طراحی سایت با وردپرس

از دیگر معایب های طراحی وب سایت با وردپرس می توان به عدم پشتیبانی تخصصی آن اشاره کرد. وردپرس در حال حاضر انجمن ها، شبکه های اجتماعی و … بسیار زیادی دارد که مشغول به گسترش و پشتیبانی آن هستند. این افراد دائما در حال بررسی سوالات کاربران و برطرف نمودن مشکلاتشان هستند.

در نظر داشته باشید که اگر طراحی وبسایت شما با مشکل مواجه شود باید برای رفع آن خودتان دست بکار شوید. در واقع یعنی برای برطرف کردن مشکل باید شروع به جست و جو برای پیدا کردن راه حل پیدا کنید.

مقالات: ترفندهای جلوگیری از هک وب سایت در سال 1401

معایب طراحی سایت با وردپرس در سال 1401

نیاز به دانش برای توسعه سایت

برای بسیاری از کاربران وردپرسی موضوع شخصی سازی سایت مطرح شده است. به این معنا که پس از راه اندازی سایت خود، به تغییرات آن مطابق با سلیقه و نیازهای خود می پردازید. در نظر داشته باشید که شخصی سازی یک سایت به آسانی نسب یک افزونه و قالب نیست.

پس حتما کاربران این طور مواقع باید خودشان دست به کار شوند و تغییرات مورد نظرشان را با استفاده از کدنویسی از روی سایتشان اعمال کنند. در غیر این صورت برای این کار باید به سایر شرکت ها و برنامه نویسان مراجعه کنید و هزینه ای را برای اینکار به آنها پرداخت نمائید.

سفارشی کردن قالب ها یا افزونه های وردپرس نیاز به دانش بالایی در زمینه css ،html ،sql ،javascrip دارد. علاوه بر این موضوع برنامه نویس وردپرس باید ساختار و چارچوب آن را به خوبی درک کند و توانایی تغیرات مورد نظر را داشته باشد.

مطمئناً با مطالعه ی نکات کلیدی درباره طراحی سایت در سال 1401 می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

انجام امور پشتیبانی سایت شرکت طراحی سایت کارنیل وب

شرکت طراحی وب کارنیل وب یک دهه سابقه درخشان.در زمینه طراحی.انواع سایت (فروشگاهی، شرکتی، خبر، خدماتی و …) در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

این شرکت از متخصصین.کاملا حرفه و خبره جهت.پشتیبانی فنی ، سئو ، تولید محتوا صوتی و تصویری و متنی ، انیمیشن و تیزر ، لوگو و بنر ، تولید انواع پادکست و … استفاده می کند.

شرکت کارنیل وب با در نظر داشت رضایت مشتریان در تلاش می باشد که با ارائه بهترین کیفیت از خدمات خود رضایت صد در صد مشتریان را جلب نماید. همچنین این شرکت نسبت به دیگر شرکت ها کمترین تعرفه طراحی سایت را با شرایط نقد و اقساط از شما عزیزان دریافت می کند.

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی طراحی وب، بهبود و افزایش امنیت سایت دارید، متخصصین و کارشناسان کارنیل وب آماده مشاوره به تمامی شما عزیزان می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خدمات شرکت طراحی وب سایت کارنیل وب روی لینک زیر کلیک کنید. 

مقالات آموزشی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.