اهمیت فوتر در طراحی سایت

اهمیت فوتر در طراحی سایت در سال 1401

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

همه ی افرادی که برای افزایش فروش و برندسازی خود اقدام به طراحی سایت کرده اند بدون شک نسبت به بخش فوتر سایت اهمیت زیادی را خرج کرده اند. سایت ها شامل صفحات مختلفی هستند که به صورت ثابت باید در هر سایت لحاظ شود. از جمله موارد ثابت در هر سایت می توان به هدر و فوتر اشاهر کرد. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت فوتر در طراحی سایت صحبت کنیم.

اگر نیاز به مشاوره برای اطلاع از اهمیت صفحات وب سایت خود هستید تا انتهای این مقاله با شرکت طراحی سایت کارنیل وب همراه باشید.

فوتر سایت در واقع مجموعه ای از قسمت های مختلف در بخش زیرین سایت میب اشد که اغلب کاربران و مشتریان به آن توجه می کند.فوتر سایت یک قسمت بسیار ارزشمند می باشد، چراکه بخشی از اطلاعات سایت و فروشگاه در این قسمت درج می شود.

فوتر از چند جهت هائز اهمیت می باشد که این جهات شامل موارد زیر می باشد:

قرار گرفتن نقشه سایت در قسمت فوتر

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید در بخش فوتر سایت در نظر بگیرید استفاده از سایت مپ است. در این قسمت علاوه بر سایت مپ می توان لینک هایی که ممکن است از چشم کاربر دور باشد را قرار داد. بسیاری از سایت ها از این بخش به عنوان زنجیره ای برای هدایت کاربر و مشتری به صفحات دیگر سایت یا برای دعوت کاربر به ثبت نام و … استفاده می کنند.

فوتر سایت یکی از بخش های مهم می باشد که بیشترین توجه افراد را برای پیدا کردن اطلاعات فنی و یا آدرس و … راهنمایی میکند.

اهمیت فوتر در طراحی سایت

استفاده از طرح ساده برای فوتر

قسمت فوتر همانطور که اشاره شد دارای اهمیت ویژه ای است. زمانی که قصد دارید بخش مهمی از اطلاعات سایت را در این قسمت قرار دهید باید نسبت به طراحی آن از دقت بالایی برخوردار باشید. طرح قسمت فوتر باید آنقدر ساده و بی حاشیه باشد تا کاربر از تماشای طرح های گرافیکی و حواس پرتی دور باشد.

سعی کنید در طراحی فوتر از بهم ریختگی و پیچیدگی طرح خودداری کنید و بین عناصر و با استفاده از هارمونی های مناسب طراحی خود را انجام دهید.

مقالات بیشتر: 6 دلیل درباره کاهش ترافیک سایت

استفاده از فوتر برای سئو سایت

بخش سایت مپ در واقع قسمتی است که کلید صفحه و لینک های سایت در آن قرار می گیرد و برای سئو سایت بشدت هائز اهمیت است. این نکته را در نظر بگیرید که با قرارگیری سایت مپ و سیستم لینک های فوتر می توانید کمک بسیار زیادی برای هدایت صحیح کاربر و بهینه سازی سایت انجام دهید.

همچنین لازم به ذکر است چیدمان مرتب و دقیق بخش ها مختلف سایت باعث می شود کاربر به راحتی و به صورت منظم به صفحات دیگر وب سایت دسترسی داشته باشد و این موضوع باعث رضایت کاربر از سایت می شود.

قرارگیری لینک های اصلی سایت در فوتر

قرارگیری بخش های اصلی سایت در فوتر باعث می شود انعطاف سایت شما در مقابل کاربران بیشتر شود. قرارگیری لینک هایی مانند تماس با ما، درباره ما، پشتیبانی و … در بخش فوتر مناسب می باشد. همچنین می توانید لینک صفحه مقالات، محصولات و … را در قسمت فوتر سایت خود قرار دهید.

بارگزاری اطلاعات تماس در فوتر در طراحی سایت

علاوه بر قرارگیری لینک صحفه تماس با ما در فوتر سایت می توانید طراحی فوتر خود را به گونه ای انجام دهید که برای اطلاعات اصلی مانند ایمیل، آدرس و … را در فوتر قرار دهید. بدین ترتیب مشتریان و کاربران به راحتی می توانند با شما جهت خریداری کردن محصول، مشاوره و پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

قرار دادن شبکه های اجتماعی از اهمیت فوتر در طراحی سایت

قرارگرفتن آیکون شبکه های اجتماعی در فوتر سایت نظیر، تلگرام، اینستاگرام، آپارات و … امروزه به امری مهم تبدیل شده است. چرا که کاربرا نبرای پیدا کردن شبکه های اجتماعی سایت ها معمولا به قسمت فوتر سایت مراجعه می کنند.

پس لازم است شما نسبت به انتظارات کاربران خود اهمیت ویژه ای داشته باشید و سایت خود را به گونه طراحی کنید که علاوه بر استفاده از لینک ها دارای جذابیت بیشتری باشد و فوتر سایت شما بخشی کاربردی برای کاربران سایت شما باشد.

مقالات بیشتر: اهمیت فونت در طراحی سایت

قرارگیری دکمه ثبت نام و حقوق کپی رایت از اهمیت فوتر در طراحی سایت

یکی از راه های افزایش مخاطب و کاربر در سایت استفاده از آیکون ثبت نام می باشد. قرارگیری دکمه ثبت نام در قسمت فوتر سایت باعث می شود تا کاربر براحتی درون سایت شما ثبت نام کند و در رسیدن به اهداف خود یک پله جلوتر خواهید رفت.

به شما پیشنهاد میکنیم در بخش فوتر که در طراحی سایت جهت اعلام حق رعایت حقوق کپی برداری قرار میگیرد در پایین ترین قسمت فوتر به صورت واضح و خوانا استفاده نمائید. در این بخش می توانید درباره سال و نام صاحب امتیاز وب سایت استفاده نمائید.

جذب اطمینان کاربر با استفاده از فوتر

با قرارگیری اطلاعات فوق، درج نماد اعتماد الکترونیک، مهرهای امنیتی، گواهینامه یا ssl و جوایز شرکت و یا فروشگاه خود می توانید اعتبار بیشتری را به سایت و برای کاربران فراهم کنید. فوتر یک بخش بسیار مهم برای جذب اعتماد کاربر به سایت است.

اهمیت فوتر در طراحی سایت

استفاده از فوتر سنتی

اگر سایت شما شرکتی است و اطلاعات زیادی در سایت شما جابجا نمیشود می توانید از طراحی فوتر سنتی استفاده نمائید. در این نوع از طراحی تنها چند لینک به قسمت ها و بخش های دیگر و مهم تر سایت داده می شود . آدرس و شماره تلفن در این بخش قرار خواهد گرفت.

در فوتر سنتی حقوق مادی و معنوی سایت برای کاربران ذکر خواهد شد. بهترین فوتر سنتی شامل راهنمای استفاده از خدمات سایت میباشد. با توجه به استفاده از شبکه های اجتماعی لینک صفحات نیز در این بخش قرار میگیرد.

قرارگیری لینک اپلیکیشن سایت

تمام قسمت هایی که از آنجا می توان اپلیکیشن سایت را دانلود کرد را در این بخش قرار دهید. کاربران با توجه به گوشی و سیستم عامل این اختیار را دارند که نرم افزار مورد نظر را دانلود کنند و در کمترین زمان ممکن خرید را انجام دهند.

انجام طراحی فوتر سایت با شرکت کارنیل وب

شرکت طراحی وب.کارنیل وب یک دهه سابقه درخشان.در زمینه تولید.انواع سایت (فروشگاهی، شرکتی، خبر، خدماتی و …) در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

این شرکت از متخصصین.کاملا حرفه و خبره جهت.پشتیبانی فنی ( سئو )، تولید محتوا صوتی و تصویری و متنی، انمیشن و تیزر، لوگو و بنر، تولید انواع پادکست و … استفاده می کند.

شرکت کارنیل وب با در نظر داشت رضایت مشتریان در تلاش می باشد که با ارائه بهترین کیفیت از خدمات خود رضایت صد در صد مشتریان را جلب نماید. همچنین این شرکت نسبت به دیگر شرکت ها کمترین تعرفه طراحی سایت را با شرایط نقد و اقساط از شما عزیزان دریافت می کند.

اگر سایت خود را راه اندازی کرده اید و برای بهبود و افزایش ترافیک نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، متخصصین و کارشناسان کارنیل وب آماده مشاوره به تمامی شما مردم عزیز می باشد.

شما می توانید برای کسب.اطلاعات بیشتر از نحوه.خدمات این شرکت به.صفحه تماس با ما.مراجعه نمائید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.