تحول دیجیتالی

چیستی و چگونگی پدیدار شدن تحول دیجیتال

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

تبدیل محصولات/ خدمات به فرمت دیجیتال در طول زمان منجر به بروز تحول‌ دیجیتالی ساختاری و رفتاری شده که با فرصت‌های کسب‌ و کاری همراه شد.

سیر پدیدار شدن: Digital Transformation

1- Digitization:اولین سطح این تغییر Digitization  و یا دیجیت‌ شدن نام دارد. در این مرحله محصولات و خدمات به فرمت دیجیتال تبدیل می‌شوند. در این سطح بهبود حس‌گرهایی که داده‌‌ها را تبدیل به داده‌ دیجیتال کند، اهمیت دارد.

2- Digitalization:سطح دوم Digitalization و یا دیجیتالی شدن بدین مفهوم است که کارآفرینان و نوآوران از دیجیت‌ شدن برخی محصولات و خدمات بهره‎ می‌برند و مدل‌های کسب و کار جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند. این فرایند می‌تواند دارایی های سنتی بزرگان یک صنعت را به سرعت تبدیل به یک بار سنگین برای آنها کند.

3- Digital Transformation ایجاد تغییر در تمام سطوح یک سازمان و یا بخش‌های یک جامعه به واسطه‌ دیجیتالی شدن است که منجر به تغییر رفتار افراد سازمان و یا جامعه می‌شود.

نمونه ها

  • تبدیل شدن کتاب‌ و داکیومنت‌ها ا از حالت چاپی به محتوای دیجیتال.
  • ایجاد کسب و کار جدید بر اساس فروش کتاب‌های آنلاین مانند آمازون.
  • پیدایش  خودروهای نسل جدید تسلا که ضمن کاهش آلودگی، قابلیت خودران بودن را دارند و سرنشینان نیازی به کنترل ماشین مانند گذشته در سفرها را ندارند.

درس آموخته‎‌ها

1- دو نیروی اصلی پیشرانه‌ی دیجیتالی شدن:

  • پیشرفت تکنولوژی
  • کشش تقاضای بازار برای خدمات و سرویس‌های دیجیتالی

2- دیجیتالی شدن با تبدیل کردن برخی از دارایی‌های کلیدی که به عنوان مزیت رقابتی محسوب می‌شوند به دارایی‌هایی غیر ضروری باعث ایجاد تحول در کسب و کارها می‌شود.

3- تحول دیجیتال فراتر از تبدیل خدمات به صورت دیجیتال و یا ایجاد کسب و کار حول این خدمات نوین است. تحول دیجیتال باعث ایجاد تغییر در تمام سطوح و رفتار می‌شود.

4- برای دستیابی به تحول دیجیتال بجای تمرکز بر دیجیتال کردن بخشی از سازمان و یا خدمات باید بر روی ایجاد تغییر در سراسر سازمان با کمک یک استراتژی مدون اقدام کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله 5 ویژگی صفحه اصلی سایت پیشنهاد می شود.

تحول دیجیتال

 اثرات تحول دیجیتال

تحویل دیجیتال یک فرایند زمان‌بر اما همراه با دستاوردهای قابل توجهی است.

1- افزایش ارزش سهام: عصر دیجیتال برای شرکت‌هایی که تغییر را می‌پذیرند یک فرصت، و برای ساختارهای غیر منعطف یک تهدید است.

2- کاهش هزینه‌های عملیاتی: با وجود پرداخت هزینه بیشتر برای تکنولوژی و افراد توانمند، به دلیل افزایش کارایی تا 40 درصد هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد.

3- افزایش سهم بازار: با پرداختن به مشتری و نیازهای مشتریان، در برخی از موارد تحول دیجیتال، به افزایش 10 درصد سهم بازار منجر شده است.

ارزشی که تحول دیجیتال خلق می‌کند فراتر از تنها تغییر فناورانه است این تحول به دنبال نهادینه کردن روش‌های جدید فکری و عملکردی از طریق استفاده از محصولات دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، تلفن هوشمند و فناوری‌های نوظهور، تغییر در مدل‌های کسب‌وکار و نوآوری از طریق افزایش استفاده از فناوری برای بهبود هرچه بیشتر تجربه مشتری، کارمندان، عرضه ‌کنندگان، توزیع کنندگان و ذینفعان می‌باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله ترفندهای جلوگیری از هک وبسایت در سال 1401 پیشنهاد می شود.

فناوری

ارائه خدمات در شرکت طراحی سایت کارنیل وب

در شرکت طراحی سایت کارنیل وب با ارائه مشاوره رایگان حتی به‌صورت حضوری در تهران به شما کمک می‌کنیم تا تمام نیازهای خود را پیدا کنید و یک طراحی وب‌ سایت با توجه به تمام نیازها و سلیقه خود برای شما طراحی می‌کنیم. از پرسرعت‌ترین سرویس، هاست استفاده می‌کنیم. و در تمامی  مراحل طراحی سایت و سئو تخصصی شما در دنیای آنلاین، در کنار شما خواهیم بود تا به نتیجه ی مطلوبی برسید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.