تکنیک های ثبت داده

تکنیک های لازم برای بالابردن مهارت های ثبت داده یا data entry

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

از آنجا که در دنیای کنونی استفاده از رایانه و اینترنت بسیار گسترده است. شرکت ها فشار زیادی برای انتقال اطلاعات نسخه کپی به فرمت های دیجیتال متحمل می‌شوند. بنابراین منشی به منظور ثبت داده استخدام می شود تا داده هایی را که قبلاً فقط به صورت کپی در رایانه وجود داشت، با استفاده از یک برنامه های مانند ورد یا اکسل وارد کنند.

ثبت داده ها یک حوزه گسترده است. بسته به نقش، صنعت و شرکت، الزامات متفاوتی برای ورود داده ها دارند. اگر در شغل ثبت داده کار می کنید یا به این شغل علاقه دارید، ممکن است یاد بگیرید که چگونه مهارت های ورود اطلاعات خود را توسعه داده یا تقویت کنید.

در این مقاله درباره اینکه ثبت داده چیست، مهارت های مورد نیاز عناوین شغلی رایج و نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید مهارت های ورود داده و تایپ خود را برای حرفه خود بهبود بخشید، مورد بررسی قرار گرفته است.

ثبت داده ­چیست؟

فرایند ثبت داده ها و به روز رسانی اطلاعات در برخی خدمات الکترونیکی یا پایگاه داده را ثبت داده می گویند. فردی که داده ها را وارد می کند این کار را با وارد کردن مستقیم داده ها به پایگاه داده شرکت با رایانه، ماوس، صفحه کلید، اسکنر یا سایر ابزارهای ورود داده انجام می دهد. برخی از عناوین شغلی که وظایف ثبت داده را انجام می دهند مانند (اپراتور ثبت داده، منشی ثبت اطلاعات حسابداری، مهندس ثبت اطلاعات، متصدی ارسال و دریافت داده و غیره) هستند.

برای استفاده از خدمات تولید محتوا کارنیل وب می توانید با شماره تلفن 02188508541 تماس حاصل فرمایید. 

ثبت داده - کارنیل وب

مسئولیت های ثبت اطلاعات

وارد کردن اطلاعات، پردازش دقیق و بایگانی داده ها برای رضایت مشتری ضروری است. بنابراین مهم است که منشی ثبت داده دارای مهارت های خاصی باشد و شرایط لازم را برای انجام مسئولیت های روزانه خود داشته باشند. بسیاری از مسئولیت ها و مهارت های سخت و نرم وجود دارد که ممکن است مورد نیاز افرادی باشد که در زمینه های شغل ثبت داده ها فعالیت می کنند. در ادامه چند مهارت و مسئولیت وجود دارد که کارمند ثبت داده باید داشته باشد و انجام دهد.

  • وارد کردن اطلاعات حساب یا مشتری از اسناد مربوطه
  • رعایت زمان ختم یا deadline ثبت داده ها
  • مرتب سازی اطلاعات برای آماده سازی برای ورود به کامپیوتر
  • در صورت نیاز انجام اسکن اسناد و فایل های دیگر
  • بررسی خطاها هنگام ثبت داده
  • تصحیح موارد ضروری داده ها
  • کمک به ایجاد سیستم های مدیریت داده
  • حفظ محرمانه بودن مطابق خط مشی ها و مقررات شرکت
  • در صورت نیاز تهیه گزارشات و انجام عملیات پشتیبان گیری

data entry

مهارت های لازم برای ثبت داده 

فرایند ثبت از طریق رایانه یا بعضی سیستم های کامپیوتری خاص انجام می شود. کسی که به عنوان مسئول ثبت داده کار می­ کند، باید با آشنایی کامل با سیستم کامپیوتر را داشته باشد. از مهارت های دیگر که لازمه این کار است، در بیان شده است.

  • مهارت­ های ابتدایی نرم افزاری

افرادی که اطلاعات را ثبت می ­کنند، باید مهارت های نرم افزاری اولیه را داشته باشند؛ زیرا آنها با پردازشگر کلمات، پایگاه های داده، صفحات گسترده و نرم افزارهای مرتبط به طور روزانه سروکار دارند.

  • مهارت های ارتباطی نوشتاری و شفاهی کارامد

متخصصان ثبت باید اغلب با تیم های داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند در مورد هر گونه مشکلی که ممکن است با داده های نادرست یا سایر مسائل پایگاه داده مواجه شوند، بازخورد ارائه دهند. همچنین مهم است که آنها از گوش دادن فعال استفاده کنند تا بتوانند داده ها را به روشی که شرکت ترجیح می دهد، وارد کرده و مرتب کنند.

  • سرعت تایپ سریع

این مهارت برای موفقیت افراد در وارد کردن اطلاعات ضروری است؛ زیرا آنها به احتمال زیاد نیاز به انجام مقادیر زیادی از داده ها در مدت زمان محدود دارند. بسیاری از کارفرمایان انتظار سرعت متوسط تایپ 30 تا 40 کلمه در دقیقه را دارند. البته علاوه بر سرعت، دقت در تایپ نیز مهم است. در زمان تایپ ممکن است بعضی کلمات یا جملات اشتباه نوشته شوند و اصلاح دوباره آن زمان می برد. بنابراین، تلاش کنید تا دقت لازم را هنگام تایپ مراعات کنید.

  • انگیزه بالا و توجه به جزئیات

فرایند ثبت ممکن است از راه دور به صورت گروهی انجام شود. گاهی اجرای کارهای تکراری برای بعضی متخصصان ثبت کمی خسته ­کننده است. پس یک فردی که مسئول ثبت است. باید از انگیزه بالا و دقت قابل توجهی برخوردار باشد تا بتواند به صورت درست کار محوله را انجام دهد. در ثبت داده با اطلاعات عددی، متنی یا تصویر سروکار خواهید داشت. بنابراین توجه کردن به جزییات اطلاعات از اولویت کار است.

  • تایپ حرف ه­ای ده انگشتی

به ساختار تایپ فعلی و زبان بدن خود توجه داشته باشید. مطمئن شوید که از وضعیت و موقعیت مناسب دست برای دقت و راحتی مطلوب استفاده می کنید. با مهارت تایپ ده انگشتی می­ توانید مهارت تایپ و کارایی خود را افزایش دهید. به این منظور می توانید از ابزارهای تایپ آنلاین برای حرفه‌­ای تر شدن استفاده کنید.

ثبت داده - کارنیل وب

  • بهبود فضای میز

ثبت مستلزم این است که شما برای مدت طولانی روی رایانه بنشینید و تایپ کنید. نشستن طولانی مدت ممکن است با برخی مسائل مربوط به سلامتی ارتباط داشته باشد و مهم است که فضای میز خود را برای راندمان کاری بهتر، تغییر دهید. بهترین راه برای این کار این است که یک صندلی راحت با پشتی کمری داشته باشید که قابلیت چرخاندن داشته و تنظیم ارتفاع دارد. مانیتور کامپیوتر باید در سطح چشم با حداقل تابش خیره کننده باشد و موس باید نزدیک مانتیور قرار گیرد. همچنین مانیتورهای دوگانه می توانند به بررسی واقعیت سرعت ورود داده ها، کارایی و بهره وری کمک کنند.

  • استفاده از ترفندهای رایانه ­ای

برای صرفه جویی در زمان می توانید از میانبرهای زیادی با برنامه های نرم افزاری خاص استفاده کرد. برای مثال می توانید از کلیدهای TAB و ENTER در Excel برای وارد کردن اطلاعاتی که قبلاً نوشته شده است، استفاده کنید. بسیاری از ترفندهای صفحه گسترده و صفحه کلید را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید یا ممکن است توصیه های دیگری را از سرپرست خود بخواهید.

  • تمرکز داشته باشید

وقتی در زمینه ثبت اطلاعات کار می کنید، تمرکز بر وظایفی که انجام می دهید ممکن است یک چالش باشد. سعی کنید یک برنامه دقیق تنظیم کنید و با تقسیم وظایف بر اساس اولویت زمان خود را تقسیم ­بندی کنید. همچنین احتمال دارد برایتان بهتر باشد که تلفن خود را دور از دسترس قرار دهید و در ساعات کار آن را بی صدا قرار دهید تا تمرکز بهتری داشته باشید.

  • زمانی را برای اصلاح دوباره اختصاص دهید

ممکن است اشتباهاتی در طول روز کاری شما اتفاق بیفتد و مهم است که قبل از ارسال کار زمان اصلاح دوباره را داشته باشید. اگر به ویرایشگر یا کسی که برای تصحیح کار شما در دسترس است. دسترسی ندارید، ممکن است دور شدن از یک پروژه مفید باشد. به این منظور برخی ابزارهای ویراستاری نیز وجود دارد که کار اصلاح متن را انجام می­ دهد؛ اما بعضی اطلاعات به صورت متن نیست و شما باید اطلاعات را نظر به اسناد موجود بررسی کنید و در صورت اصلاح تغییر دهید.

طراحی سایت حرفه ای با کارنیل وب

برای راه اندازی یک سایت تخصصی می توانید آن را کارنیل وب سفارش دهید و از مزایای داشتن یک سایت حرفه ای بهره مند شود.

کارنیل وب با داشتن چندین سال سابقه در زمینه طراحی سایت، تولید محتوا و سئو فنی توانایی راه اندازی یک وب سایت حرفه ای برای شما را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر با کارنیل وب در ارتباط باشید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.