مراحل طراحی سایت در سال 1401

مراحل طراحی سایت در سال 1401

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

از مهم ترین امور برای مردم و شرکت های طراحی سایت روند و طی کردن مراحل طراحی سایت  است. در این مقاله درباره مراحل طراحی سایت در سال 1401 صحبت خواهیم کرد. آشنایی با ملزومات طراحی سایت یکی از ملزومات کار شرکت های وب می باشد. مسیر طراحی سایت یک مسیر ساده می باشد. اما ساده بودن آن شامل فراز و نشیب هایی است که توانایی یک شرکت را به چالش می کشد.

طراحی سایت یکی از شغل هایی است که امروزه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ و افرادی که تازه شروع به فعالیت کرده اند به دنبال یک سایت در کنار کسب و کار خود هستند.

بخش های اصلی طراحی سایت

طراحی سایت به فرآیندی می گویند که یک سری صفحات به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و برای نمایش، ذخیره سازی و تعامل با کاربران طراحی می شود.البته مفهوم طراحی سایت فقط محدود به صفحات آن نیست و عواملی مانند طراحی گرافیکی، سئو، تولید محتوا و … نیز برای طراحی سایت حائز اهمیت هستند.

طراحی سایت به دو بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارت است از:

  • فرانت اند ( front end ) : منظور از فرانت لند قسمت اولیه سایت می باشد. در واقع مکانی است که کااربر از طریق آن با سایت ارتباط برقرار می کند.
  • بک اند ( back end ) : به قسمت خارجی یا پشتی سایت بک اند می گویند. بک اند در واقع شامل کدها وپایگاه داده اطلاعات سایت می باشد و کاربر امکان مشاهده و ارتباط با آن را ندارد.

مقالات بیشتر: سوالات متداول برای مصاحبه طراحی سایت

انواع طراحی سایت

انواع سایت و شیوه طراحی سایت به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

  1. سایت های استاتیک یا ایستا: سایتی است که کاربر نیازی به تعامل با ان را ندارد. معمولا سایت های استاتیک به سایتی می گویند که بک اند فاقد بک اند هستند. تغییرات در صفحات سایت های استاتیکی توسط طراح اصلی و با کدنویسی مستقیم انجام می شود.
  2. سایت های دینامیک یا پویا: دقیقا نقطه متقابل سایت های استاتیک هستند. به این منظور که کاربر می تواند با سایت در تعامل باشد و اطلاعات بین سرور، کاربر را رد و بدل کند.

بیشتر اوقات برای طراحی سایت های استاتیک از همان روش کد نویسی استفاده می کنند، چون تعداد صفحات این سایت ها کم می باشد و نیازی به راه اندازی cms نیست. از همین رو می توان کدهای html صفحات دیگر را برای صفحات دیگر کپی کرد و سرعت کار طراحی سایت بیشتر شود.

برای ساخت سایت های دینامیک استفاده از روش طراحی سایت با کدنویسی کار سخت و زمان بری می باشد و cms ها راه حل بهتری برای ساخت این نوع سایت ها هستند.

مراحل طراحی سایت در سال 1401

تعیین مشخصات صفحات سایت متناسب با اهداف

مهم ترین و اصلی ترین نکته در این مرحله بررسی نیازمندی های پروژه است. ایتدا باید مشخص کنید که اهدافتان از طراحی سایت چیست و سایت را برای چه هدفی طراحی می کنید. پس از مشخص کردن اهداف خود، متناسب با اهداف خود معماری سایت خود را با توجه به ایده های خود طراحی کنید.

معماری سایت به این منظور است که صفحات شما با چه رنگ ها و بخش هایی همراه باشد تا کاربر رضایت بیشتری داشته باشد و بتواند مشتری دائم شما شود.بهریت راه حل ایجاد دو نقشه برای وب سایت می باشد. این نقشه باید شامل تمامی صفحات و محتواها باشد که قرار است در مرورگرها نمایش داده شوند.

انتخاب نام دامنه و هاست

اگر به دنبال طراحی سایت شرکتی هستید بهتراست که نام دامنه را متناسب با نام شرکت انتخاب کنید. اگر به دنبال طراحی سایت شخصی هستید می توانید از نام های مختلفی برای دامنه خود استفاده نمائید. همچنین اگر هدف از انتخای دامنه شما برای سایت های بین المللی است سعی کنید از دامنه ی com. استفاده کنید.

ممکن است دامنه ای که شما انتخاب کرده اید توسط افراد و یا سازمان های دیگر انتخاب شده باشد ولی جای نگرانی نیست. تا به امروز بیش از 320 میلیون دامنه متفاوت ریجستر شده است و در عین حال میلیون ها دامنه آزاد هستند که می توانید از میان آن ها یکی را انتخاب نمائید.

علاوه بر دامنه داشتن هاست برای ذخیره سازی اطلاعات درون سایت بسیار ضروری می باشد. هاست فضای روی یک سرور است که اطلاعات سایت را در آنها ذخیره می کنند. در صورت عدم داشتن هاست، سایت شما برای دیگران قابل نمایش نمی باشد.

مقالات بیشتر: انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در سال 1401

انتخاب طراحی یا قالب سایت

ظاهر وب سایت یک گام بسیار مناسب برای حذب مخاطب و کاربر در سایت می باشد. اگر به صفحه سایت و فروشگاه آنلاین نگاه کنید تعداد زیادی قالی برای دسته بندی های مختلف طراحی شده است. در ابتدا می توانید یکی از قالب هایی که به نیاز و سلیقه شما نزدیک است را انتخاب نمائید. شما با انتخاب یک قالب به قالب دیگری محدود نیستید. سیستم به صورت ماژولار طراحی شده است یعنی شما به لیست متنوعی از ماژول ها دسترسی خواهید داشت که با استفاده از آنها می توانید، قسمت های مختلف قالبی که انتخاب کرده اید را تغییر دهید.

مراحل طراحی سایت در سال 1401

مراحل دیگر طراحی سایت

  1. سفارشی سازی
  2. تولید محتوا
  3. نسخه نهایی و تست
  4. انتشار نهایی سایت
  5. استراتژی مارکتینگ

تمامی این موارد از مهم ترین عواملی هستند که برای ادامه روند طراحی سایت ضروری هستند.

تولید محتوا نیز باید به صور تروزانه یا یک روز در میان در سایت قرار بگیرد و سایت بروزرسانی شود. قرار دادن محتواهای مربوط به محصولات و خدمات شما می تواند آگاهی کاربران را در رابطه با خدمات شما آگاه کند.

استفاده از قالب های گرافیکی و تصاویر متناسب با محصولات می تواند برای کاربر جذاب باشد و کاربر را به شمتری دائم سایت شما تبدیل کند.

پس از اتمام مراحل طراحی سایت شما موظف هستید به عنوان یک فرد طراح سایت را قبل از تحویل تست کنسد تا در صورت بروز مشکل آن را برطرف و به صورت کامل و صحیح تحوی مشتری دهید.

 انجام مراحل طراحی سایت با شرکت کارنیل وب

شرکت طراحی وب.کارنیل وب یک دهه سابقه درخشان.در زمینه تولید.انواع سایت (فروشگاهی، شرکتی، خبر، خدماتی و …) در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

این شرکت از متخصصین.کاملا حرفه و خبره جهت.پشتیبانی فنی ( سئو )، تولید محتوا صوتی و تصویری و متنی، انمیشن و تیزر، لوگو و بنر، تولید انواع پادکست و … استفاده می کند. همچنین کارنیل.وب در تلاش است تا با.دریافت پایین ترین قیمت نسبت به دیگر همکاران یک پکیج کامل و ویژه را در اختیار شما قرار دهد.

شما می توانید برای کسب.اطلاعات بیشتر از نحوه.خدمات این شرکت به.صفحه تماس با ما.مراجعه نمائید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.