مهارت های نرم و تاثیر آن بر طراحی UX

مهارت های نرم و تاثیر آن بر طراحی UX

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

مهارت های نرم، مجموعه ای از خصوصیت‌ های شخصی، مهارت‌ های اجتماعی و ارتباطی هستند. اندازه‌ گیری این مهارت‌ ها دشوارتر از مهارت‌ های فنی هستند؛ اما اهمیت زیادی در فضای کاری دارند. به عبارتی دیگر می توان بیان کرد مهارت های نرم، مجموعه ای از ویژگی های شخصی، مهارت های اجتماعی و ارتباطی هستند که بر نحوه تعامل کاربران با دیگران تأثیر می گذارند.

مهارت های نرم برای موفقیت در هر زمینه ای، از جمله طراحی UX، ضروری هستند. طراحان UX باید بتوانند با طیف گسترده ای از افراد، از جمله کاربران، کارفرمایان، توسعه دهندگان و سایر طراحان، ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند. همچنین آنها باید بتوانند به طور موثر مشکلات را حل کنند، تصمیم بگیرند و خلاقانه فکر کنند.

اگر شما به عنوان یک طراح UX اغلب روی محصول‌ های چند وجهی کار می‌ کنید و اینجاست که مهارت‌ های نرم می‌ توانند تأثیر زیادی داشته باشند. در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ ترین مهارت‌ های نرم می‌ پردازیم که به عنوان یک طراح UX باید داشته باشید.

پیشنهاد ویژه کارنیل وب: مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای

مهارت های نرم یک طراح UX

1- مهارت ارتباط

طراحان UX مدت زمان زیادی را صرف مشتریان و افراد موثر در پروژه می‌ کنند، با کاربران مصاحبه می‌ کنند و با توسعه‌ دهندگان و طراحان دیگر همکاری دارند. از این رو نخستین مهارتی که یک طراح UX باید داشته باشد، مهارت برقراری ارتباط است. طراحی سایت UX چه یک طراحی شفاهی، مکتوب یا دیداری داشته باشد، در هر حال باید بتواند ایده‌ هایش را به طور روشنی بیان کند و در عین حال شنونده فعال و انگیزه‌ مندی نیز باشد.

2- مهارت همدلی

همدلی، بخشی از طراحی کاربر ـ محور است. هر زمان که قرار است تصمیم‌ هایی در مورد یک محصول یا خدمات بگیرید، نقش شما به عنوان یک طراح UX این است که از کاربران حمایت کنید. شما باید خود را به جای کاربر قرار دهید و دریابید آنها در زمان استفاده از محصول چه می‌ خواهند. همدلی به طراح و هر کس دیگری که با او همکاری دارد، کمک می‌ کند که تصمیم‌ های بهتری در زمینه طراحی بگیرد. به این ترتیب باید از همان آغاز در فرایند طراحی دخیل باشد.

3- سازمان‌ دهی

طراحان UX با اسناد و مواد طراحی زیادی کار می‌ کنند که از خلاصه گزارش‌ های طراحی، یافته‌ های پژوهش، نتایج مصاحبه تا وایرفریم‌ ها، پروتوتایپ‌ ها و اسناد مشخصه‌ های طراحی را شامل می‌ شود. از این رو طراحان UX باید سازمان‌ دهی زیادی داشته باشند و این نه تنها برای کارآمدی خودشان بلکه برای بقیه نیز خوب است. تقریباً همه بخش‌ های کار در نهایت در اختیار اعضای دیگر تیم و ذینفعان قرار می‌ گیرد. بنابراین یک طراح UX باید عملکرد متنوعی داشته باشد و باید بر همین مبنا کاملاً منظم عمل کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مزایا و قیمت طراحی سایت با وردپرس پیشنهاد می شود.

طراحی کاربردی UX

یک نمونه موفق از مهارت های نرم در طراحی UX کاربردی

سیستم تولید تویوتا برخلاف تیلوریسم (مکتب نگاه اقتصادی به انسان) بر اساس احترام به انسان بود و توجه زیادی به ایجاد محیط کاری بهینه شده بود. علاوه بر آن ورودی انسانی امری حیاتی تلقی شده و به شدت مورد تشویق قرار گرفت. کارگران کارخانه تویوتا در صورت داشتن یک بازخورد یا پیشنهادی برای بهبود فرایند، مثلاً برای تست عملی کاربردپذیری می‌ توانستند یک طناب را بکشند تا خط مونتاژ متوقف شود.

این سیستم یک گام مهم در تاریخ UX است، زیرا توجه همگان را به اهمیت تعامل انسان با ماشین برانگیخت. مهم نیست فناوری چه قدر پیشرفته باشد، ارزش‌ آن در هر صورت محدود به کاربردپذیری آن است و این اصلی‌ترین مفهوم UX را تشکیل می‌دهد.

در یک مقاله دیگر به بازاریابی چابک اشاره شده است برای مطالعه بیشتر همراه کارنیل وب باشید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.