هاست لینوکس چیست؛ ۴ مزیت مهم آن

هاست لینوکس چیست؛ ۴ مزیت مهم آن

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

هاست لینوکس چیست. میزبانی لینوکس به وب سایت هایی اطلاق می‌شود که روی سرورهایی با استفاده از سیستم عامل لینوکس منبع باز میزبانی می‌شوند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه و انعطاف پذیری آن محبوب‌ترین نوع میزبانی وب است. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست لینوکس چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی لینوکس چیست؟

هاست لینوکس نوعی میزبانی وب است که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند. محبوبیت آن افزایش یافته است زیرا می‌تواند ارزان تر و آسان تر از سایر انواع میزبانی وب مدیریت شود. در این مقاله به این می‌پردازیم که هاست لینوکس چیست، چه کسانی باید از آن استفاده کنند، چگونه هاست را برای وب سایت خود انتخاب کنید و چگونه می‌توانید امروز با خرید هاست شروع کنید!

اکثر سرویس های میزبانی وب اشتراکی از لینوکس به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند و به دلیل رایگان بودن آن، اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب ارزان از آن استفاده می‌کنند زیرا نسبت به سایر انواع سیستم عامل مقرون به صرفه تر است. بسته نرم افزاری LAMP  (لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP) یک پیکربندی وب سرور ترجیحی است زیرا منبع باز است و برای اکثر برنامه های کاربردی در اینترنت کار می‌کند.

هاست لینوکس نوعی میزبانی وب است که به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را بر روی سیستم عامل لینوکس بسازید. محبوب ترین انواع هاست لینوکس LAMP (Linux Apache MySQL PHP) یا LEMP (Linux Nginx MySQL PHP) است. این نوع سرورها اغلب ترجیح داده می‌شوند زیرا کنترل بیشتری بر روی سرور دارند و بنابراین امنیت و عملکرد بهتری نسبت به گزینه های دیگر مانند میزبانی مبتنی بر ویندوز ارائه می‌دهند.

لینوکس قطعا یکی از رقبای برتر در بازار سرور از قبیل خرید هاست ویندوز امروز است. همانطور که ارائه دهندگان میزبانی وب شروع به رونق می‌کنند، یافتن هاست لینوکس با کیفیت می‌تواند دشوار باشد.

میزبانی لینوکس کاری است که ما در وب رمز انجام می‌دهیم. ما انواع محصولات و خدمات مبتنی بر لینوکس از جمله nginx را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند حضور وب خود را به شیوه ای کارآمد و مقرون به صرفه مدیریت کنید.

مزایای آن

مزایای میزبانی لینوکس

میزبانی لینوکس بر اساس نرم افزارهای منبع باز مانند لینوکس و آپاچی ساخته شده است در حالی که میزبانی ویندوز از دسترسی مایکروسافت مانند Windows Server، Microsoft SQL Server و Internet Information Server (IIS) استفاده می‌کند. مزایای بسیاری برای هر نوع میزبانی وجود دارد. با این حال، معایب متفاوتی نیز وجود دارد.

هر دو پلتفرم مزایا و معایب خود را دارند. خوشبختانه، بیشتر میزبان‌های وب هر دو گزینه را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید در هنگام ثبت‌نام انتخاب کنید که کدام برای شما مناسب‌تر است یا در صورت نیاز در آینده مقیاس آن را افزایش یا کاهش دهید!

1- مقرون به صرفه است

فقط به این دلیل که می‌خواهید بهترین سرور موجود را داشته باشید به این معنی نیست که بودجه ای زیاد لازم دارید. لینوکس یک گزینه عالی برای افرادی است که از مزایای کاهش بودجه آگاه هستند، زیرا تمام نرم افزارهای اضافی را که برای استفاده حداکثری از سرور ویندوز نیاز دارید، حذف می‌کند. راه حل منبع باز لینوکس به این معنی است که شما می‌توانید به تمام نرم افزارهایی که برای ایجاد سیستم عامل کامل خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

2- شبکه منبع باز

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از بزرگترین مزایای لینوکس باید نرم افزار منبع باز آن باشد. لینوکس تنها سروری است که راه حل های منبع باز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این امر به این دلیل است که لینوکس به هیچ شخص خاصی تعلق ندارد – این یک سیستم مشارکتی است که هر کسی می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد.

ماهیت منبع باز لینوکس برای تشویق نوآوری بیشتر در فضای سرور در نظر گرفته شده است، به این معنی که سرور در طول سال‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهد زیرا ذهن های جدید ایده های بیشتری را به ترکیب اضافه می‌کنند.

3- امن است

امن بودن میزبانی لینوکس

در نهایت، هیچ سیستم عاملی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از شما در برابر همه حملات نرم افزاری دفاع کند. با این حال، لینوکس تا حد زیادی در بسیاری از بزرگترین حملات سایبری تا به امروز آسیب ندیده است. ماهیت منبع باز به این معنی است که آسیب‌پذیری‌ها را می‌توان به سرعت یافت و برطرف کرد، در حالی که سایر سیستم‌های اختصاصی برای انتشار وصله‌ها (release) به تیم‌های داخلی متکی هستند. در حالی که اپل و ویندوز ممکن است همچنان غول های دنیای سیستم عامل باشند، این امر آنها را به هدف بزرگی برای مجرمان سایبری تبدیل می‌کند.

4- راحتی در استفاده

برای توسعه دهندگان مدرن، لینوکس یک پلت فرم فوق العاده و کارآمد است. ماژولار بودن سیستم لینوکس به این معنی است که می‌توانید راه حلی را که بیشتر می‌خواهید طراحی کنید. برنامه نویسان می‌توانند راه حل های خود را از ابتدا با کد منبع بسازند. تنها قانون این است که مشتقاتی که ایجاد می‌کنید باید رایگان و منبع باز باشند.

مزیت هاست لینوکس این است که هزینه کمتری در مقایسه با هاست ویندوز دارد. علاوه بر این، سرورهای لینوکس به دلیل پایداری و امنیت بسیار بیشتر از سرورهای ویندوز شناخته می‌شوند. سیستم‌عامل‌های لینوکس در مقایسه با همتایان ویندوز به راحتی مدیریت و پیکربندی می‌شوند – این سوئیچ را برای صاحبان مشاغلی که برای کار بر روی ماشین‌های مبتنی بر مایکروسافت استفاده می‌کنند، آسان می‌کند.

در نهایت، توزیع‌های لینوکس مجهز به نرم‌افزارهای متنوعی هستند که می‌توانند فوراً توسط مشاغل به جای نیاز به خرید مجوزهای اضافی مورد استفاده قرار گیرند. میزبانی روی سرورهای لینوکس بهترین راه برای صاحبان مشاغل است تا بدون شکستن بانک یا به خطر انداختن خدمات با کیفیت، از رقبای خود جلوتر بمانند!

نتیجه گیری

در نهایت، یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم با ویندوز دارند، این است که با گذشت زمان، سرعت آن کاهش مییابد. در ویندوز چند عامل مؤثر وجود دارد، از جمله ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، نرم افزارهای جاسوسی و سایر مشکلات در حال اجرا در پس زمینه. البته، مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید، رجیستری داخلی که ویندوز استفاده می‌کند اغلب می‌تواند مانع ایجاد شود. لینوکس رجیستری ندارد، به این معنی که هرگز به اندازه ویندوز کند نیست.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

مقالات آموزشی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.