گام های مهم در طراحی صفحات وب سایت

گام های مهم در طراحی صفحات وب سایت

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

طراحی صفحات وب سایت از موارد مهمی است که تعیین می کند که آیا شما به اهداف خود در طراحی سایت خواهید رسید؟ برای ایجاد صفحات وب سایت چند عامل مهم را باید در نظر بگیرید که شامل موارد زیر می باشد:

  • نیاز سنجی
  • تهیه طرح اولیه
  • تولید محتوا
  • پیاده سازی
  • آماده سازی و انتشار
  • رفع مشکل و توسعه پیشرفت

در ادامه به بررسی هر یک از موارد بالا خواهیم پرداخت که باید شامل چه ویژگی هایی باشد و چگونه می توان با صفحات وب سایت کاربر را به مشتریان دائمی تبدیل کنیم.

همچنین اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید به صفحه تماس با ما شرکت طراحی سایت کارنیل وب مراجعه کنید و از خدمات این شرکت به صورت ویژه بهره مند شوید.

مراحل طراحی سایت

  1. انتخاب یک پلتفرم برای راه اندازی طرح اولیه سایت
  2. ایجاد نقشه و شمای کلی سایت متناسب با اهداف و سلیقه شما
  3. یک دامنه و یا اسم متناسب با اسم فروشگاه
  4. انتخاب قالب و یا طراحی سایت
  5. سفارشیش سازی کردن قالب
  6. تولید محتوای متنی و تصویری مرتبط
  7. تست و مشاهده نسخه نهایی سایت
  8. مشاهده سایت در اینترنت

مقالات بیشتر: دلایل طراحی سایت در سال 1401

 انتخاب یک پلتفرم برای راه اندازی سایت

باید گفت که مراحل طراحی صفحات وب سایت دارای یک مسیر کاملا پیچیده می باشد که هم زمان بر و هم پرهزینه می باشد. انجام امور طراحی سایت نیازمند دانش کدنویسی است. به همین علت مدیریت و راه اندازی سایت با استفاده از سایت سازها کار بسیار ساده و کم هزینه می باشد.

هدف استفاده از سایت سازها برای کسانی است که دانش کافی برای کدنویسی ندارند و می خواهند سایتی را راه اندازی کنند. از طرف دیگر نگران پیدا کرد شرکت فروش هاست و تأمین امنیت بالا نیستند. براحتی می توانند با چند کلیک ساده سایت خود را سفارشی سازی کنند و تغییرات دلخواه خود را در سایت ثبت کنند.

بسیاری از شرکت ها برای طراحی سایت های فروشگاهی از سایت سازها استفاده می کنند. چرا که این پلتفرم ها صرفا جهت طراحی سایت فروشگاهی راه اندازی شده است و در مدیریت فروشگاه و سفارشات عملکرد بسیار خوبی را دارد.

یک دامنه و یا اسم متناسب با اسم فروشگاه

برای اینکه بتوانید وب سایت خود در دنیای اینترنت نشان دهید باید یک دامنه مناسب و اختصاصی انتخاب کنید. به انتخاب نام دامنه خود خوب فکر کنید چراکه دامنه شما می تواند یک برند در جهان شود.معمولا استفاده از دامنه بین المللی com. و یا دامنه داخلی ir. استفاده می شود.

اگر به دنبال انجام امور طراحی سایت شرکتی هستید بهتر است که نام دامنه را متناسب با نام شرکت انتخاب نمائید. اما اگر به دنبال طراحی سایت شخصی هستید می توانید نام خود را در دامنه قید کنید.

گام های مهم در طراحی صفحات وب سایت

اگر به دنبال ثبت برند هستید و دامنه com. را برای شرکت و یا فروشگاه خود انتخاب کرده اید پیشنهاد میکنیم دامنه ir. آنرا نیز خریداری کنید تا کسی نتواند از برند و یا لوگوی شما کپی برداری کند.

ممکن است اشخاصی زودتر از شما دامنه مورد نظر را خریداری کرده باشد. نگران نباشید تا به امروز حدود 310 میلیون نام دامنه در جهان ریجستر شده است ولی میلیون ها نام دیگر آزاد هستند که می تواند آنها را انتخاب نمائید.

این نکته را در نظر داشته باشد که انتخاب هاست مناسب برای طراحی وب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هاست در واقع حافظه یک وب سایت است که اطلاعات سایت در آن ذخیره می شود. در صورت عدم داشتن هاست در سایت خود کاربران امکان مشاهده سایت را ندارند.

ایجاد نقشه کلی سایت متناسب با اهداف شما

در ابتدا اول باید مشخصات و اهداف خود از طراحی سایت را در یک ورق برای خود یادداشت کنید. اینکه سایت شما قرار است چه محصول و یا خدماتی را به کاربر ارائه دهد از مهم ترین مراحل طراحی سایت می باشد. پس از مشخص کردن ینازمندی ها و اهداف خود می توانید معماری سایت خود را آغاز کنید.

معماری سایت باید به گونه ای انجام شود که قوانین UX در آن حتما رعایت شود. یعنی کاربر بتواند به راحتی به دنبال محصولات خود بگردد و گمراه نشود و انتظارات و نیاز کاربر از سایت به صورت کامل برطرف شود.

دو بخش اصلی طراحی سایت

طراحی سایت به فرآیندی می گویند که یک سری صفحات به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و برای نمایش، ذخیره سازی و تعامل با کاربران طراحی می شود.البته مفهوم طراحی سایت فقط محدود به صفحات آن نیست و عواملی مانند طراحی گرافیکی، سئو، تولید محتوا و … نیز برای طراحی سایت حائز اهمیت هستند.

طراحی سایت به دو بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارت است از:

  • فرانت اند ( front end ) : منظور از فرانت لند قسمت اولیه سایت می باشد. در واقع مکانی است که کااربر از طریق آن با سایت ارتباط برقرار می کند.
  • بک اند ( back end ) : به قسمت خارجی یا پشتی سایت بک اند می گویند. بک اند در واقع شامل کدها وپایگاه داده اطلاعات سایت می باشد و کاربر امکان مشاهده و ارتباط با آن را ندارد.

مقالات بیشتر: عوامل موثر در موفقیت سایت فروشگاهی

گام های مهم در طراحی صفحات وب سایت

سفارشی سازی سایت

این بخش کاملا بستگی به شما دارد. با پنل ادمینی که شرکت طراحی است در اختیار شما میگذارد به راحتی می توانید تمام قسمت های سایت را ویرایش و مدیریت کنید. ممکن است طی گذشت زمان نیازهای شما نسبت به روزهای اول سایت تغییر کند و نیاز به سفارشی سازی سایت داشته باشید.

شما با در اختیار داشتن پنل مدیریتی می توانید به راحتی سفارشی سازی سایت خود را انجام دهید که سفارشی سازی شامل موارد زیر می باشد:

  • اضافه کردن صفحه جدید به سایت
  • ایجاد منو و زیرمنوی جدید
  • ایجاد ترکیب رنگی و هارمونی متناسب در سایت
  • اضافه کردن فیلدهای جدید به قالب سایت
  • قراردادن شبکه های اجتماعی و لینک سازی جهت گسترش
  • اتصال سایت به گوگل وب مستر

پیشنهاد میکنیم در صورت عدم داشتن علم کدنویسی از شرکت های طراحی سایت معتبر کمک بگیرید. شرکت طراحی سایت کارنیل وب با سالها تجربه در زمینه خدمات طراحی سایت آماده ارائه خدمت در زمینه سفارشی کردن سایت شما می باشد.

 انجام مراحل طراحی صفحات وب سایت با شرکت کارنیل وب

شرکت طراحی وب.کارنیل وب یک دهه سابقه درخشان.در زمینه تولید.انواع سایت (فروشگاهی، شرکتی، خبر، خدماتی و …) در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

این شرکت از متخصصین.کاملا حرفه و خبره جهت.پشتیبانی فنی ( سئو )، تولید محتوا صوتی و تصویری و متنی، انمیشن و تیزر، لوگو و بنر، تولید انواع پادکست و … استفاده می کند. همچنین کارنیل.وب در تلاش است تا با.دریافت پایین ترین قیمت نسبت به دیگر همکاران یک پکیج کامل و ویژه را در اختیار شما قرار دهد.

شما می توانید برای کسب.اطلاعات بیشتر از نحوه.خدمات این شرکت به.صفحه تماس با ما.مراجعه نمائید.

 

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.