اصول سئو در تولید محتوا

اصول سئو در تولید محتوا

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

تولید محتوای سئو بخش مهمی از استراتژی سئو است. بدون محتوا، کسب رتبه برتر سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است. در این مقاله، به موضوع اصول سئو در تولید محتوا می پردازیم.

با توجه به این نکات، می توانید نتیجه بسیار بهتری از تلاش خود کسب کنید. در ادامه با کارنیل وب همراه باشید.

تولید محتوا سئو چیست؟

منظور از تولید محتوا سئو ایجاد محتوایی است که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این بدان معناست که نکات سئو را در نوشتن و ساختار محتوا باید در نظر بگیرید است.

برای تولید محتوا سئو و کسب رتبه بالا در صفحه جستجوی گوگل، باید سه عنصر اصلی را در نظر بگیرید.

  • استراتژی کلمات کلیدی
  • ساختار سایت
  • کپی نویسی

تولید محتوا سئو از آن جهت اهمیت دارد که موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند. بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید تعیین می کند که آیا سایت شما در صفحات نتایج خود قرار می گیرد یا خیر.

علاوه براین، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شود. یعنی دارای رابط کاربری عالی باشد و کلیه موارد فنی که باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در Google می شود نیز باید تحت پوشش قرار گیرد. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما در موتورهای جستجو موقعیت خوبی نخواهد داشت.

کاربران سیستم مدیریت محتوا باید در کنار تولید محتوا سئو،  اصول مربوط به CRO یا افزایش تبدیل و درآمد را نیز رعایت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله فرق بین سئو و CRO چیست؟ مراجعه کنید.

اصول سئو در تولید محتوا - سئو سایت

انواع محتوا سئو

محتوا سئو تنها شامل متن نمی باشد. بلکه در تمام قسمت های سایت باید اصول سئو را رعایت کنید. از جمله مواردی که شامل سئو می باشند در ادامه مقاله به آنها پرداختیم.

صفحات محصول

کسانی که سایت فروشگاهی دارند، اغلب دارای صفحات محصول می باشند. یک صفحه محصول خوب می تواند هم به عنوان محتوای SEO و هم به عنوان صفحه اصلی که توسط کاربر مشاهده می شود عمل کند.

پست های وبلاگ

وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک محتوای موثر SEO است. به طور کلی، پست های وبلاگ بیشتر از صفحات محصول جذاب هستند و احتمال جذب کاربران بیشتری را دارند. این می تواند بهترین راه برای ایجاد یک سایت با محتوای سئو باشد.

به عنوان مثال، مقالات خبری یا مصاحبه های خبری از جمله محتواهایی است که در اکثر روزنامه های آنلاین یا سایت های خبری پیدا می شود.

راهنماهای سایت

راهنما یک محتوا طولانی است که نحوه انجام کاری را با جزئیات توضیح می دهد. گاهی این جزئیات در چندین صفحه وب تجزیه می شوند. بهترین راه این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل محتوای طولانی را به صورت یک صفحه مشاهده کنند.

می توانید یک راهنمای کامل یا خلاصه ای را در وب سایت خود قرار دهید. می توانید بازدیدکنندگان را ملزم به پر کردن فرم ثبت نام برای مطالعه راهنما کنید. این می تواند راه خوبی برای ایجاد کنجکاوی کاربر باشد. اما به خاطر داشته باشید که قرار دادن مرحله ثبت نام احتمالاً میزان ترافیک SEO را کاهش می دهد.

ویدئوها

به طور کلی تعداد ویدئوها در وب کمتر از صفحات متن است. در نتیجه، می توان با ایجاد یک ویدیو به جای مقاله، رتبه بندی در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی آسان تر شود. بسته به نوع سایت یا کسب و کار شما، ویدئوها می توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند.

در مورد نحوه استفاده از محصولات خود می توانید از آموزش های تصویری استفاده کنید. به طور کل می توانید هر فرآیندی که مربوط به کسب و کار شما است را نشان دهید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک، تصاویری را می گویند که با اندازه بزرگ حاوی داده های زیادی در یک موضوع واحد هستند. استفاده از این تصاویر می توانند میزان بازدید از صفحات و لینک ها را بالا ببرند. هرچند وجود اینفوگرافیک ها برای محتوای سئوی سایت مفید است، اما به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست.

بنابراین، مهم است که بقیه صفحات را با دقت بهینه سازی کنید. برای شروع می توانید از قالب های اینفوگرافیک رایگان استفاده کنید.

نمایش اسلاید

نمایش اسلاید راهی برای نمایش مجموعه ای از تصاویر مرتبط  با محتوای سایت است. گاهی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند. از آنجائیکه خواندن تصاویر نسبت به متن برای گوگل دشوار است. به همین دلیل رعایت سئوی عنوان، کپشن تصویر، نام فایلهای تصویری و غیره مهم است. بدین ترتیب خواندن برای موتورهای جستجو آسان ترمی شود.

واژه نامه ها

اغلب افراد از گوگل برای جستجوی اصطلاحات استفاده می کنند. اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید، ایجاد یک واژه نامه  می تواند راه خوبی برای جذب قسمتی از ترافیک موتور جستجوی گوگل باشد. کسانی که در زمینه های آشپزی، پزشکی، مهندسی یا مدلینگ کار می کنند می توانند واژه نامه های تخصصی را ایجاد کنند.

دایرکتوری ها

دایرکتوری طبقه بندی از لینک به سایت ها یا منابع مرتبط یک موضوع معین است. به عنوان مثال، یک وبلاگ در زمینه عطریات ممکن است فهرست مکان هایی برای خرید عطر، از فروشگاه های بزرگ تا مغازه های مستقل در سراسر کشور را ایجاد کند.

تمام مواردی که ذکر شد، تنها برخی از انواع اصلی محتوای سئو هستند. بیشتر مطالعه کنید و با تکنیک های بیشتری آشنا شوید.

اصول سئو در تولید محتوا - کارنیل وب

نحوه پیاده سازی اصول سئو در تولید محتوا

اکثر مردم با شنیدن محتوای سئو به محتوای وبلاگ فکر می کنند. محتوای SEO برای هر صفحه ای که یک عبارت کلیدی خاص را هدف قرار می دهد اعمال می شود. این بدان معناست که محتوا سئو برای صفحات اصلی، صفحات دسته بندی، صفحات محصول، پست های وبلاگ و موارد دیگر کاربرد دارد.

حتما به یاد داشته باشید که ایجاد محتوای موثرهمیشه در نوشتن مقاله های 2000 کلمه ای نیست. بلکه باید تمایزی بین محتوای معمولی و محتوای سئو ایجاد کنید.

مطالبی بنویسید که نیازهای مخاطبان را برآورده کند

این مهمترین اصل در نوشتن محتوا است. این ممکن است برای شما ساده به نظر برسد، اما در عمل متوجه خواهید شد که اکثر وب سایت ها دارای محتواهای نامناسب هستند. سعی کنید محتوایی تولید کنید که نیازهای کاربران را برآورده کرده و به سوالات آنها پاسخ دهد.

لازم نیست همه پست های وب سایت در مورد خدمات یا محصولات شما باشد. تولید محتوا در کسب و کار شما بخشی از نیازهای کاربران است. با تولید محتوا در قسمت های مختلف کسب و کار، کاربران را متقاعد کنید که در زمینه خود متخصص هستید و تفاوت های زیادی بین شما و رقبای شما وجود دارد.

تیترهای جذاب انتخاب کنید

سرصفحه محتوا، فضای کوچکی است که می توانید از آن برای تحت تأثیر قرار دادن کاربران خود استفاده کنید. عناوین را به نحوی انتخاب کنید که قابل فهم و در عین حال مرتبط با کلمات کلیدی باشد.

همچنین توجه داشته باشید که در نوشتن محتوا، توضیحات در عین جذابیت، جزئیات بیشتری از عنوان مطالب را به کاربر ارائه دهد. به خاطر داشته باشید که انتخاب عنوان جذاب و محتوای مفید بخشی از تکنیک های سئو هستند که در نتایج جستجو نیز ظاهر می شوند.

اصول سئو در تولید محتوا - طراحی سایت

از عبارات کلیدی استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و متن محتوا به کاربران و موتورهای جستجو می گوید که صفحه در مورد چیست. اما مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی علاوه بر بالابردن رتبه در موتور جستجوی گوگل، توجه بازدید کننده را به سمت مطالب سایت جلب می کند. درنتیجه ممکن است بازدید کننده به مشتری تبدیل شود.

ساختار مناسب برای پست ها ایجاد کنید

محتوا ممکن است حاوی اطلاعات بسیار خوبی باشد، اما اگر به درستی ساختار بندی نشده باشد، در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.

استفاده از پاراگراف های کوتاه و تقسیم بندی محتوا در قالب عنوان فرعی، خوانایی را برای کاربران افزایش می دهد. کاربران سیستم مدیریت محتوا، به ویژه وردپرس، باید نسبت به استفاده از تگ های H دقت داشته باشند.

استفاده صحیح از Google News

اگر بخشی از محتوای وب سایت شما مربوط به اخبار است. می توانید در سرویس Google News ثبت نام کنید تا از صحت خبر مطمئن شوید. این امر از افزایش ترافیک سایت جلوگیری می کند.

استفاده از لینک

لینک از اصول سئو در تولید محتوا است که چه به صورت خارجی یا داخل سایت، تاثیر زیادی بر محتوای سئو دارد. اگر می خواهید محتوای قوی تولید کنید، سعی کنید به وب سایت های دیگر لینک دهید و یا حتی به محتوای داخل سایت لینک ایجاد کنید.

نظارت بر فعالیت های سایت

با توجه به نظرات کاربران در مورد وبسایت، تاثیر تلاش های خود را پیگیری کنید. برای این کار، Google Analytics ابزاری است که به شما در نظارت بر پارامترهایی مانند زمان حضور کاربران در صفحه کمک می کند.

با بررسی پارامترهای دیگری مانند نرخ پرش می توانید کیفیت محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را می دهد.

تولید محتوای سئوی سایت خود را به کارنیل وب بسپارید!

گروه کارنیل وب با بهترین نیروی متخصص در زمینه های طراحی سایت، سئو سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، تولید محتوا، طراحی گرافیکی، دیجیتال مارکتینگ، دیتا اینتری، انواع چاپ و غیره میتواند درتمامی مراحل توسعه انواع کسب و کار به شما کمک کند.

با کارنیل وب، کسب و کار خود را توسعه دهید.

مقالات آموزشی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.