فرق بین سئو و CRO

فرق بین سئو و CRO چیست؟

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

فرق بین سئو و CRO چیست؟

در این مقاله، به موضوع فرق بین سئو و CRO می پردازیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهینه سازی صفحات وب خود را انجام دهید.

امروزه به دلیل افزایش تعداد کاربران اینترنت، روزانه تعداد زیادی کاربران با مشاغل متفاوت در اینترنت مشغول جستجو هستند.

بنابراین بازاریابان دیجیتال و صاحبان وب سایت باید سخت کار کنند تا بتوانند ترافیک سایت خود را افزایش دهند تا سایت از نظر تعداد کاربرانی که در سایت حضور دارند به مقدار زیادی افزایش یابد.

آنها همیشه تلاش می كنند كه وب سایت های خود را در صدر صفحات نتایج موتور جستجو قرار دهند تا توسط كاربران اینترنت كشف شوند.

برای دستیابی به رتبه بندی در موتورهای جستجو، از روش بهینه سازی سایت (SEO) استفاده کنید.

به طوری که شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باعث قرار گرفتن در صدر صفحه جستجو و در نتیجه بهینه سازی موتور جستجو می شوید.

این را در نظر داشته باشید که افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت همیشه تضمین کننده افزایش درآمد یا سود نخواهد بود. به محض ورود یک بازدیدکننده به وب سایت شما، برای ماندن کاربر در صفحه وب به تعدادی تاکتیک نیاز دارید.

تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان در زندگی واقعی به تجربه کاربر، محتوا و سایر عوامل در وب سایت شما بستگی دارد. این امر مستلزم مجموعه رویکردهای مختلفی به عنوان بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) است.

با این حال اکثر بازاریابان بین دو تکنیک سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل مردد هستند. در صورتی که آنها در بسیاری از موارد باهم تداخل دارند. در این مقاله سعی داریم به فرق بین سئو و CRO و ترکیب این دو استراتژی بپردازیم.

پیشنهاد ویژه کارنیل وب: خدمات سئو 

افزایش ترافیک ارگانیک SEO

به زبان ساده، سئو سایت یعنی بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو. به این ترتیب، هنگامی که یک کاربر سوال یا پرسشی دارد، سایت شما در صورت امکان در نتایج برتر ظاهر می شود.

این یک استراتژی بلند مدت است و شامل تکنیک های مختلفی مانند استفاده از کلمات کلیدی هدفمند، بهینه سازی فنی، ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد لینک می شود که یکی از بارزترین فرق بین SEO و CRO می باشد.

اما با رعایت معیارهای خاص و قرار گرفتن در نتایج جستجوی برتر در گوگل، می توانید ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید.

فرق بین سئو و CRO - هزینه سئو سایت

شناسایی کلمات کلیدی محبوب برای سئو پیشرفته

اولین مرحله تشخیص کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. پس از انتخاب چند کلمه کلیدی، برای تأیید اعتبار کلمات کلیدی خود، یک تحلیل کامل انجام دهید و تا حد امکان باید سعی کنید کلمات کلیدی متفاوت از دیگر سایت ها انتخاب کنید.

بهینه سازی محتوای وب سایت

در این مرحله شما باید بهینه سازی محتوای وب سایت را با ترکیب کلمات کلیدی انتخاب شده است، انجام دهید. محتوا باید منحصر به فرد، بدون خطا و معنی دار باشد.

مشخصات لینک ورودی وب سایت

علاوه بر این معیارها، موتورهای جستجو چندین عامل دیگر را نیز در نظر می گیرد. یکی از این عوامل مهم، مشخصات لینک ورودی وب سایت شما است.

تعدادی از بک لینک های واقعی را نشان می دهد که مطالب شما توسط خوانندگان مورد ارزیابی و قدردانی قرار می گیرد. می توانید از رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و بازاریابی برای کسب لینک های معتبر استفاده کنید.

افزایش تبدیل و درآمد (CRO)

CRO به بازدیدکنندگان وب سایت امکان می دهد هنگام بازدید از سایت اقدام خاصی را انجام دهند. با طراحی و تغییر عناصر خاص، بسته به هدف شرکت شما، سطح مشارکت یا فروش بالاتری را در پی خواهید داشت. زیرا اگر مشتری شما مجبور باشد برای تکمیل خرید خود یا حتی پیدا کردن آنچه به دنبال آن است، مشکل داشته باشد، برگه شما را می بندد و به سادگی به سراغ فروشنده بعدی می رود. به زبان ساده این کار، راهی برای تبدیل بازدید کننده وب سایت به مشتری است.

راه های بسیار ساده ای وجود دارد که می توانید CRO خود را بهبود بخشید. ابتدا، با داشتن اهداف واضح شروع کنید.

بر اساس این اهداف، می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics به فرصت های بهینه سازی بپردازید.

یکی از کارهای مهم ایجاد رابط کاربری با کیفیت بالا است. بازدیدکنندگان باید بتوانند به راحتی از طریق وب سایت شما حرکت کنند و اطلاعات مربوطه را پیدا کنند.

سرعت صفحه یک عامل به همان اندازه مهم برای CRO است. یک صفحه وب که برای بارگذاری وقت نیاز دارد، نمی تواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند.

همچنین محتوایی که در صفحات سایت خود قرار می دهید، نقش مهمی دارد زیرا توجه کاربرانی را که به سایت شما مراجعه می کنند، جلب می کند و باعث ماندگار شدن کاربران در سایت شما می شوند.

نباید متنی که داخل صفحات قرار می دهید، کاملاً تبلیغاتی باشد. بلکه باید به طور غیر مستقیم بازدیدکنندگان را دنبال کند. بنابراین، CRO در مورد بهینه سازی وب سایت برای مصرف کنندگان شما است تا بتوانند درصد فروش را بالا ببرند.

پیشنهاد ویژه کارنیل وب: مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت

فرق بین سئو و CRO - سئو سایت

همپوشانی سئو و CRO

افزایش ترافیک و تبدیل در سایت دو مقوله جدا ناپذیر هستند. با ترکیب SEO و CRO، شما دو مرحله مختلف از فروش خود را بهینه می کنید.

ابتدا پیدا کردن خود را برای مشتریان آسان می کنید، سپس به آنها کمک می کنید تا گردش آزادی در وب سایت شما داشته باشند و اقدامات مورد نظر خود را کامل کنند.

بنابراین در هنگام بهینه سازی صفحات، به یاد داشته باشید که هر صفحه هدف خاص خود را دارد. به عنوان مثال، صفحه اصلی شما در مورد بیان داستان برند شما است، اما به کاربران کمک می کند تا به مهم ترین دسته بندی های وب سایت شما هدایت شوند و شخصیت برند شما را نشان می دهد.

به همین دلیل است که برگه ها باید به وضوح برای کاربران قابل مشاهده باشد، بنابراین آنها می توانند به سرعت به آنچه جستجو می کنند، دسترسی پیدا کنند یا مشاهده کنند.

لینک های سریع نیز به ویژه برای کاربران تلفن همراه برای سهولت ناوبری مهم هستند. بنابراین به جای نشان دادن دسته بندی های عمومی، این فرصتی برای نمایش دسته های خاص است.

این دسته بندی ها براساس داده هایی از قبیل اینکه مردم بیشتر از کدام صفحات یا دسته های محصول بازدید می کنند یا کدام کالای بیشتر خریداری شده است، صورت می گیرد.

ایجاد لینک های سریع در اطراف آن اطلاعات، به این معنی است که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی به آنچه به دنبال آن هستند، دسترسی پیدا کنند.

صفحه اصلی شما بسیار مورد توجه کاربر یا مشتری است. توصیفی بودن آن نه تنها برای رتبه بندی SEO شما مفید است (زیرا هدف و کلمات کلیدی شما را تصحیح می کند)، بلکه به مشتری این امکان را می دهد که از وب سایت شما چه انتظاری دارد. پس، پنجره های بازشو یا پاپ آپ (Popup) را به حداقل برسانید.

فرایند پیاده سازی ترکیب SEO و CRO

قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که اصول اولیه را رعایت کردید: این روند بیشتر بر SEO ( سئو) متمرکز است. همچنین مهم است که ابزارهای مناسب را برای مشاهده آنچه کار می کند، در اختیار داشته باشید.

درباره رفتار کاربر تحقیق کنید: این مرحله بیشتر بر CRO متمرکز است. بر اساس داده ها، نحوه حرکت کاربران در وب سایت شما و عوامل بالقوه را مشخص کنید. نگاه کنید که از چه کلمات کلیدی برای پیدا کردن سایت شما استفاده می شود. زیرا این امر در مورد انتظارات مصرف کنندگان و نیازهای مخاطبی که در وب سایت شما قرار می گیرند مهم است.

آزمایش را شروع کنید: بر اساس نتایج فوق، محتوای خود را کمی تغییر دهید تا با نیازها و انتظارات مصرف کننده مطابقت داشته باشد. سپس خواهید دید که چقدر بر معیارهای مختلف (مانند نرخ خروج، زمان صرف شده در صفحه) تأثیر می گذارد.

یادگیری و ارزیابی: همه چیز در مورد بهینه سازی مداوم است، اما نقاط قوت خود را نیز بیابید تا بدانید چه چیزی را نباید تغییر دهید.

در نهایت هر دو مفهوم یعنی (افزایش ترافیک و تبدیل در سایت) برای موفقیت به دیگری بستگی دارد.

هر دو به محتوای با کیفیت و طراحی سایت کاربر پسند نیاز دارند؛ زیرا سرعت صفحه و معماری موبایل هم بر رتبه و هم برنرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد.

بیایید از دیدگاه سنتی که این دو تاکتیک متضاد هستند، فاصله بگیریم و آنها را برای جذب ترافیک با کیفیت به وب سایت و حفظ آن ترکیب کنیم.

فرق بین سئو و CRO - کارنیل وب

بهینه سازی سایت خود را به کارنیل وب بسپارید!

در این مقاله به شما اطلاعات لازم درباره تفاوت سئو و CRO توضیح داده شده است. اکنون باید تصمیم بگیرید که کدام یک به نفع سایت شما است.

لازم به ذکر است که سئو و بهینه سازی یکی از متداول ترین روش ها برای رتبه بندی سایت و افزایش بازدید سایت استفاده می شود.

نکته مهمی که شما باید به آن نیز توجه ویژه داشته باشید، این است که شما باید از یک تیم حرفه ای مانند کارنیل  که چندین سال در این زمینه بهینه سازی سئو سابقه دارد، کمک بگیرید.

برای تماس با کارنیل وب و دریافت خدمات تخصصی در زمینه های طراحی سایت، سئو، تولید محتوا و خدمات تبلیغات بدون اتلاف وقت می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.