نکات کلیدی درباره طراحی سایت در سال 1401

نکات کلیدی درباره طراحی سایت در سال 1401

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

به جرعت می توان گفت 90 درصد از اشخاصی که کسب و کارشان رونق گرفته است به سمت سایت و دنیای دیجیتال مارکتینگ رفته اند. طراحی وب سایت یک راه صد در صد تضمینی برای اشخاصی می باشد که قصد دارند فروش و کسب و کار بیشتری را داشته باشند. در این مقاله درباره نکات کلیدی درباره طراحی سایت در سال 1401 صحبت خواهیم کرد.

دانستن این نکات می تواند کمک شایانی به شما در رسیدن به اهداف داشته باشند. تا انتهای این مقاله با شرکت طراحی سایت کارنیل وب همراه باشید تا از نکات جدید و بروز طراحی سایت مطلع شوید.

در ابتدا باید در نظر گرفت که انجام امور طراحی وب سایت باید با توجه به نیازمندی های کاربر صورت میگیرد.  عدم رعایت نکات و استفاده نکردن از برنامه ریزی صحیح و اصولی ممکن است اشتباهات زیاد و نتیجه بسیار بدی را به همراه داشته باشد.

در نتیجه با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق می توانید اقدام به طراحی وب سایت خود کنید. و در بازه های مختلف زمانی شاهد رشد و ارتقا کسب و کار خود باشید.

تعیین هدف، اولین و مهم ترین قدم برای هر موضوعی میباشد. تصمیم و هدف شما می تواند در جهت گیری کار و شغل شما تأثیر زیادی بگذارد. بنابراین طراحی سایت و صفحات مختلف آن باید متناسب با هدف و نیاز کاربران سایت باشد.

هر اهدافی مانند اهداف تجاری، بازرگانی، شخصی و .. می توانند هر یک معرف بخش ها و صفحات خاص در طراحی سایت باشد. موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب دارند که توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می نمایند.

مقالات بیشتر: اشتباهات رایج در کدهای HTML سال 1401

اهمیت به سایز و فونت در طراحی سایت

یکی از نکات مهم و کلیدی در طراحی وبسایت اهمیت دادن به فونت سایت می باشد. استفاده از فونت های خوانا با اندازه های مناسب می تواند تأثیر چشم گیری در رتبه و ترافیک سایت شما داشته باشد.

در واقع می توان گفت بیش از 95 درصد از موضوعات درون سایت با نوشتار به کاربر منتقل می شود. یک متن با فاصله گذاری های مناسب ، فونت استاندارد، دسترسی آسان و … می تواند کاربر را برای خواندن مطلب تشویق کند.

در نظر داشته باشید فونتی را انتخاب نمائید که با تمامی مرورگرها سازگار باشد و به درستی و کاملا استاندارد نمایش داده شوند. اگر فونت مطلب شما خیلی درشت و یا خیلی ریز باشد باعث نارضایتی کاربر می شود که در نهایت کاربر سایت شما را نصفه رها می کند. زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود باید مطالب را به راحتی خوانده و از مطالعه محتوای شما خسته نشوند.

نکات کلیدی درباره طراحی سایت در سال 1401

استفاده از رنگ بندی و طرح های مناسب در طراحی سایت

استفاده صحیح و مناسب از رنگ ها و تعادل میان آن ها در میزان نرخ ترافیک سایت تغییراتی ایجاد می کند. رنگ ها در واقع ابزارهای قدرتمندی هستند که در طراحی سایت از آن استفاده می شود. در نتیجه باید از اصول طراحی و استفاده مناسب از رنگ ها مطلع باشید و از آنها در طراحی بخش های مختلف سایت استفاده نمائید.

در هنگام انتخاب هارمونی رنگ سایت باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. نکاتی مانند رنگ سازمانی لوگو و یا برند شرکت و فروشگاه، استفاده از رنگ های سازمانی در بنر و محتواها و … را باید در نظر بگیرید تا بتوانید سایتی جذاب و پربازدید را برای خود و کاربران سایت فراهم کنید.

سعی کنید در متون خود از متون سیاه رنگ با پس زمینه سفید استفاده نمائید. چراکه تحقیقات نشان داده است چشم کاربران به این دو رنگ واکنش بهتری را نشان می دهند و خستگی کمتری را دربر میگیرند.

همچنین در طراحی سایت فروشگاهی معمولا بهتر است از رنگ های شلوغ و تند به خصوص برای دکمه هایی مانند سبد خرید، درگاه پرداختی، نمایش مبلغ و …  استفاده نمائید.

همچنین در نظر داشته باشید استفاده بیش از حد از این نوع رنگ ها باعث خستگی زود هنگام چشم می شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی روبرو را هم مطالعه کنید : ترفندهای جلوگیری از هک وبسایت در سال 1401

استفاده از تصاویر گرافیکی و با کیفیت ( نکات کلیدی درباره طراحی سایت )

مهم ترین نکته در استفاده از تصاویر طراحی سایت انتخاب عکس های باکیفیت میباشد. داشتن ظاهری مناسب و خوب باعث می شود سایت شما منظم و اصولی به چشم بیاید. تقریبا می توان گفت کاربری وجود ندارد که با دیدن تصاویر بی روح و بی کیفیت لذت ببرد.

تصاویر باید با حجم کم و با کیفیت بالا برای استفاده در سایت در نظر گرفته شود تا موجب کاهش سرعت سایت نشود. توجه داشته باشید که یکی از فاکتورهای مهم سئو سرعت بالای سایت می باشد.

سایز تصاویر نیز باید متناسب با مطلب شما انتخاب شود. برای مثال برای یک مقاله باید یک تصویر در اندازه های 400*600 در نظر بگیرید. همچنین تنوع و استفاده از تصاویر مختلف در مطلب باعث گرایش بیشتر کاربر به خواندن مطلب می شود.

سعی کنید اگر مقالات طولانی در سایت خود محتوا نویسی کرده اید در آن از 3 الی 4 عکس قرار دهید. چراکه تصاویر باعث تنوع و رفع خستگی چشم خواننده می شود و درک مطلب نیز برای کاربران بهتر خواهد شد.

مقالات بیشتر: اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی در سال 1401

استفاده از سایت های واکنش گرا ( نکات کلیدی درباره طراحی سایت )

می توان گفت حدود 70 درصد از کاربران از طریق گوشی های موبایل خود وبگردی می کنند و به دنبال خواسته و نیازهای خود می گردند. حال 30 درصد مابقی از طریق تبلت، لبتاپ و کامپیوتر وارد دنیای اینترنت می شوند. سایت موفق سایتی است که در تمامی مرورگرها و دستگاه های هوشمند به صورت استاندارد نمایش داده شوند.

به طور کلی طراحی سایت واکنش گرا با رابط کاربری و سئو سایت ارتباط زیادی دارد. اگر سایت شما واکنش گرا نباشد کاربر نمی تواند به راحتی در سایت شما جست و جو کند و به اهداف خود دست یابد. به همین دلیل سایت شما را رها کرده و نرخ خروج از سایت بالا رفته که در نتیجه بر روی سئو سایت شما تأثیر خواهد گذاشت.

نکات کلیدی درباره طراحی سایت در سال 1401

انجام امور طراحی سایت با شرکت طراحی سایت کارنیل وب

شرکت طراحی سایت.کارنیل وب یک دهه سابقه درخشان.در زمینه تولید.انواع طراحی سایت (فروشگاهی، شرکتی، خبر، خدماتی و …) در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

این شرکت از متخصصین.کاملا حرفه و خبره جهت. سئو ، تولید محتوا صوتی و تصویری و متنی، انیمیشن و تیزر ، لوگو و بنر ، تولید انواع پادکست و … استفاده می کند.

شرکت کارنیل وب با در نظر داشت رضایت مشتریان در تلاش می باشد که با ارائه بهترین کیفیت از خدمات خود رضایت صد در صد مشتریان را جلب نماید.

همچنین این شرکت نسبت به دیگر شرکت ها کمترین تعرفه طراحی سایت را با شرایط نقد و اقساط از شما عزیزان دریافت می کند.

اگر سایت خود را راه اندازی کرده اید و برای بهبود و افزایش ترافیک نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید ، متخصصین و کارشناسان کارنیل وب آماده مشاوره به تمامی شما مردم عزیز می باشد.

شما می توانید برای کسب. اطلاعات بیشتر از نحوه.خدمات این شرکت به.صفحه تماس با ما.مراجعه نمائید.

مقالات آموزشی

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • آزاده احمدی
    آوریل 26, 2022 4:38 ب.ظ

    سلام، از اینکه کار طراحی سایت شرکت خودم رو به تیم کارنیل وب سپردم بسیار خوشحالم و از تیم حرفه ای و صبور کارنیل وب تشکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.