دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا

دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

با توجه به اینکه دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا بسیار زیاد است، قصد داریم در این مقاله شما را با چند مورد از دلایل آن آشنا کنیم تا اطلاعات کاملی در این زمینه بدست آورید.

طراحی واکنش گرا در حال حاضر به یک امر خیلی مهمی در طراحی وب تبدیل شده است. اما اگر شما یک طراح نیستید، ممکن است فکر کنید که این اصطلاح به چه معناست.

همچنین ممکن است مطمئن نباشید که آیا سایت شرکتی یا تجاری شما باید طراحی ریسپانسیو را داشته باشد یا خیر، به خصوص اگر درکی از این موضوع نداشته باشید.

با طراحی سایت ریسپانسیو می توانید سایت را در هر دستگاهی که بخواهید به نمایش بگذارید و این کار را می تواند میزان بازدیدکنندگان با هر دستگاهی را به شدت افزایش دهد. همچنین می توانید رتبه سایت را در موتور جستجو ارتقا دهید.

ریسپانسیو بودن طراحی سایت به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان بیشتری با استفاده از هر دستگاهی داشته باشید.

در این مقاله توضیخ داده شده که دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا چیست و اینکه چرا باید نسبت به این موضوع حساس باشید و اینکه باید در این زمینه سرمایه گذاری کنید یا خیر؟ تا انتهای مطلب با کارنیل وب همراه باشید.

طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو چیست؟

اول اینکه باید بدانید طراحی واکنشگرا چه معنی دارد؟ به طور مختصر می توان گفت که طراحی سایت واکنشگرا باعث می شود تا محتواهای داخل سایت به طرز قابل توجهی با صفحه نمایش در اندازه های مختلف مقیاس بندی شود و در هر اندازه ای قابل مشاهده باشد.

با طراحی ریسپانسیو ، صفحه ها و نوشته ها کوچک یا بزرگ می شود و مخاطبی که با تلفن همراه به سایتتان مراجعه کرده، لازم نیست برای مطالعه مقاله شما کار اضافه مثل بزرگ و کوچک کردن صفحه یا اسکرول کردن انجام دهد.

بنابراین می توان بیان کرد که مشاهده سایت هایی که حالت ریسپانسیو ندارند، اغلب برای مخاطبان بسیار سخت است. باعث می شود تا مخاطبان زیادی را از دست بدهید.

بسیاری از شرکت ها برای اینکه حالت ریسپانسیو را برای طراحی سایتشان ایجاد نکنند. یک سایت اختصاصی دیگر برای تلفن همراه ایجاد می کنند تا کسانی که با تلفن همراه به سایت شما مراجعه می کنند، مشکلی نداشته باشند. اما امروزه دیگر این کار قدیمی شده و حالت واکنشگرا برای سایت ایجاد می کنند؛ زیرا آن روند قبلی هم سخت بود، هم وقت گیر، بنابراین این روش سرعت بیشتری به روند طراحی سایت شما خواهد داد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طراحی سایت حرفه ای پیشنهاد می شود.

دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا - کارنیل وب

دلایل اهمیت دادن به طراحی سایت واکنشگرا چیست؟

در عصر کنونی هر کسی با استفاده از وسیله هوشمندی که در دست دارد. نسبت به چک کردن سایت شما اقدام می کند.

در ضمن از آنجایی که شما نمی دانید شخصی که وارد سایت شما می شود از چه دستگاهی در حال مشاهده سایت تان است، بنابراین باید حالت ریسپانسیو را برای سایتتان اعمال کنید تا هر کاربری با هر دستگاهی نسبت به چک کردن سایت شما اقدام کند.

اگر آمارهای وب سایت خود را قبل و بعد از ریسپانسیو کردن مشاهده کنید، به صورت 100 در صد متوجه این موضوع می شوید که چقدر تاثیرگذار بوده و تعداد بازدیدکنندگان با تلفن همراه خیلی بیشتر از دسکتاپ است. زیرا همه ما با استفاده از تلفن هوشمندی که در دست داریم، نسبت به بررسی یک سایت اقدام می کنیم، زیرا همه افراد دسترسی به لب تاپ یا دسکتاپ ندارند.

گوگل هم در این زمینه اعلام کرده است که داشتن سایت با ویژگی موبایل فرندلی یک امتیاز به حساب می آید و باعث می شود رتبه بهتری نسبت به دیگر سایت ها داشته باشد.

همچنین با انجام این کار می توانید تجربه خوبی را به کاربرانی که از طریق تلفن همراه سایت شما را می بینند، بدهید.

 دلایل اهمیت طراحی سایت واکنش گرا عبارت است از:

  • هزینه ای مقرون به صرفه
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • بهبود تجربه ی کاربری
  • تاثیر مثبت بر سئو سایت
  • سهولت در مدیریت

در ادامه 5 مورد ذکر شده که از دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا محسوب می شود، مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه آن درمی یابید که طراحی سایت ریسپانسیو چقدر می تواند برای سایت شما مفید باشد

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مزایای طراحی سایت پیشنهاد می شود.

دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا - طراحی سایت ریسپانسیو

1- هزینه مقرون به صرفه

برای اینکه نخواهید هزینه جداگانه ای برای طراحی سایت مختص به مخاطبان تلفن همراه و غیر تلفن همراه پرداخت کنید و اینکه مطمئناً این کار برایتان هزینه گران تری دارد.

نسبت به طراحی سایت سایت واکنش گرا اقدام کرده تا در این زمینه در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و بتوانید سایت را در حالت های مختلف در معرض نمایش کاربران قرار دهید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله ویژگی های صفحه اصلی سایت پیشنهاد می شود. 

2- انعطاف پذیری در تغییرات سایت

وقتی طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا انجام می دهید، می توانید تغییرات را به شکلی سریع و آسان انجام دهید، بدون اینکه وقتتان برای ویرایش دو وب سایت هدر رود.

این انعطاف پذیری و قابلیت ادیت راحت می تواند یک مزیت بسیار بزرگ محسوب شود؛ زیرا شما برای تغییر بسیار سریع در طراحی سایت نیازی نیست وقت زیادی را صرف کنید. فقط یک بار این کار را انجام خواهید داد.

3- بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری این روزها برای صاحبان وب سایت بسیار اهمیت دارد و اینکه گوگل این روزها اهمیت ویژه ای به این موضوع می دهد و اگر می خواهید مردم سایت شما را ببینند و دوست داشته باشند می توانید طراحی سایت را برای هر دستگاهی تنظیم کنید.

اگر سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه مناسب نباشد. 100 در صد کاربران شرکت را غیر حرفه ای می دانند و سریعاً از سایت شما خارج می شوند.

بنابراین با ساخت و طراحی سایت حرفه ای و واکنش گرا می توانید محتوا را سریع تر مشاهده کنند و دید بسیار مثبتی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید.

پیشنهاد می شود مقاله سایت موبایل فرندلی (Responsive) را مطالعه کنید تا نسبت به این موضوع که چقدر اهمیت بالایی دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

4- تاثیر مثبت بر سئو سایت

با طراحی سایت واکنش گرا می توانید سئو را به شکل قابل توجهی ارتقا دهید. هرچه نسبت به این موضوع اهمیت ویژه ای دهید. می توانید رتبه سایت را به طرز قابل توجهی ارتقا دهید.

طراحی سایت واکنش گرا قدرت سئو سایت را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد و در پاسخگویی نیاز افراد با هر دستگاهی به خوبی عمل می کند.

5- سهولت در مدیریت

با طراحی سایت واکنش گرا به راحتی می توانید ظاهر سایت را در مدت زمان کوتاهی تغییر و بروزرسانی کنید و مدیریت ظاهر سایت را به خوبی می توانید انجام دهید.

همچنین صاحب سایت می تواند به راحتی سایت خود را مدیریت کند. اگر دو سایت همزمان طراحی شده باشد، شاید کاربران عادی نتوانند مثل افرادی که حرفه ای هستند، این تغییرات را انجام دهند، بنابراین این کار برایشان سخت می شود.

در نهایت می توان بیان کرد که با طراحی سایت واکنش گرا کارتان راحت می شود و لازم نیست برای انجام یک تغییر کلی زمان بگذارید.

دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا - طراحی سایت

از کارنیل وب طراحی سایت واکنش گرا بخواهید!

کارنیل وب تمام خدمات طراحی سایت، تولید محتوا، سئو و خدمات تبلیغات را به بهترین شکل  ارائه می کند.

با توجه به اینکه کارنیل وب در زمینه طراحی سایت سابقه طولانی دارد، برای داشتن طراحی سایت واکنش گرا می توانید آن را به کارنیل وب سفارش دهید.

لازم به ذکر است برای دریافت خدمات و استعلام قیمت در زمینه طراحی سایت ریسپانسیو کافی است روی لینک زیر کلیک کنید تا اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.