ثبت برند در ایران چگونه است؟

ثبت برند در ایران چگونه است؟

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

برند یا همان نام تجاری مجموعه‌ ای از اصطلاحات یا نشانه‌ها است. این اصطلاحات، کالا یا خدماتی که یک کسب و کار ارائه می‌دهد را به مصرف کنندگان و رقیبان می‌ شناساند. اگر کسب و کاری دارای برند و نام تجاری منحصر به فرد باشد، مصرف کننده پس از دریافت کالا و یا خدمات کیفیت و مرغوبیت آن را احساس می‌ کند. اگر از کیفیت محصول راضی بود دفعه دیگری که قصد خرید آن کالا و یا دریافت خدمات را دارد، به سراغ همان نام تجاری یا برند خواهد رفت. برای آشنایی با مزیت‌های مختلفی که ثبت برند در ایران به همراه دارد، در ادامه با این مقاله کارنیل وب همراه باشید.

تمام مخاطبان حتی اگر با کسب و کار شما برخوردی نداشته باشند، هنگام رو به رو شدن با برند شما آن را به خاطر خواهند سپرد. در این صورت با ویژگی‌های خاصی شناخته خواهید شد. این ویژگی‌ها شما را بیشتر در دسترس قرار خواهند داد و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. در حقیقت، نام تجاری در کنار ویژگی‌ های دیگری که یک شرکت ارائه می‌ دهد، معنا پیدا می‌کند.

این ویژگی‌ها شامل رابط عمومی قوی، بازاریابی اصولی، تضمین کیفیت، آگهی‌های مناسب و تبلیغات به شیوه‌ صحیح می‌ش وند. شرکت شما باید تمام خصوصیاتی که در تبلیغات و بازاریابی عنوان می‌ کند را دارا باشد. در این صورت است که نام تجاری معنای مثبت پیدا می‌ کند و از آن استقبال خواهد شد.

هنگامی که برای خود نام تجاری تعیین می‌ کنید، متعهد می‌ شوید که کالایی با ارزش را به مشتریان ارائه می‌ دهید. در دنیای امروز، اگر تصدیق و تایید مصرف کنندگان را در اختیار داشته باشید، موفقیت شرکت شما تضمین شده است.

برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می شود مقاله هزینه ثبت شرکت در ایران مطالعه کنید.

 

ثبت برند در ایران چه مزایایی دارد؟

با ثبت برند در ایران خود را از تمام رقیبان متمایز خواهبد کرد. هدف اصلی کسب و کار شما با این کار در ذهن مشتریان می‌ماند. در این صورت مشتریان به شما وفادار خواهند بود و می‌توانند محصولات و خدمات شما را از دیگر رقیبان تشخیص دهند.

ثبت برند یک نوع روش بازاریابی بسیار موثر تلقی می‌شود. برای دریافت موافقت نامه‌های اعطای نمایندگی ثبت برند از واجبات است. با داشتن نام تجاری مخصوص به خود سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در کسب و کار شما جذب خواهند شد و  برای دریافت وام نیز بسیار کارآمد می‌باشد.

هنگامی که علامت انحصاری کسب و کار شما به ثبت برسد، دیگر اشخاص حق استفاده از این علامت را نخواهند داشت. همچنین برای سهامداران انجام این کار درآمد را افزایش می‌دهد و ایجاد ارزش افزوده می‌کند. اگر علامت تجاری خود را به شرکت دیگر یا شخص ثالث انتقال دهید و به او اجازه استفاده از برند خود را بدهید، منبع درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ثبت برند در ایران به چه مدارکی نیاز دارد؟

ثبت برند در ایران به مدارک مختلفی نیاز دارد که برای این منظور باید ارائه شوند. مراحل ثبت برند در ایران از پیچیدگی‌ هایی برخوردار است.بنابراین بهتر است انجام این کار را به کارشناسان کارنیل وب بسپارید.

اشخاص حقیقی و حقوقی مدارک متفاوتی را باید ارائه دهند. در ادامه به معرفی این مدارک می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

رونوشت از شناسنامه، رونوشت از کارت بازرگانی، رونوشت مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و رونوشت کارت ملی از مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی در ایران است.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

رونوشت شناسنامه، رونوشت کارت ملی، رونوشت روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت، رونوشت مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی

 

انتخاب نام برند برای یک شرکت یا کسب و کار چه فوایدی دارد؟

انتخاب نام برند در ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین نیازمند تفکر دقیق و تحقیقات گسترده است. این نام را می‌ توان هم به فارسی و هم به فینگلیش ثبت کرد . واردکنندگان یا تولید کنندگان نام برند خود را می‌ توانند بر روی کالایی که ارائه می‌ دهند، درج کنند. هر شرکت در زمینه خاصی فعالیت می‌ کند و نام برند آن نیز در همان زمینه به ثبت می‌ر سد. نام برند خود را می‌ توانید در طبقات مختلف به ثبت برسانید.

انتخاب نام باید با کالا یا خدماتی که ارائه می‌ دهید، هماهنگی داشته باشد. در این صورت مصرف کنندگان با شنیدن نام برند شما به یاد محصول یا خدمات شما می‌ افتند و موضوع شرکت شما را می‌ توانند از نامی که برایش انتخاب کردید، حدس بزنند.

شرکت‌ها و کسب و کارها با ثبت نام برند خود و تبلیفات آن به صورت گسترده، بین مشتریان جایگاهی پیدا خواهند کرد. با این کار نامشان سر زبان‌ ها خواهد افتاد. در انتخاب نام هیچ وقت شرکت یا کسب و کار خود را به کالایی خاص و یا مکان جغرافیایی مشخصی محدود نکنید. در این صورت می‌ توانید در آینده آن را در سطح کشوری یا جهانی به عرضه برسانید.

یک برند خوب چه مشخصاتی دارد؟

یک برند خوب دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را از سایر برندها و نام‌های تجاری متمایز می‌سازد. برند پیامی که شرکت و یا کسب و کار می‌خواهد ارائه دهد را به مصرف کننده منتقل می‌کند. برند فروش را افزایش می‌دهد و به صورتی است که در همه جا قابلیت شناسایی خود را حفظ می‌ کند. نام یک برند باید برای مصرف کننده ساده باشد، به طوری که به راحتی آن را به ذهن بسپارد. همچنین این نام باید موقعیت و مزایایی که محصول یا خدمات در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ دهند را در خود بگنجاند.

اگر شخصی  یا شرکتی بدون دریافت اجازه از نام تجاری شما استفاده کرد، شما این حق را دارید که از طریق مراجع قانونی اقدام کنید و مجوز ادامه فعالیت را از آن شخص سلب کنید. شما در این شرایط حتی قادر هستید ضرر و زیان‌ هایی که به شرکت شما وارد شده را از آن شخص دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه کارنیل وب: مشاهده لیست قیمت خدمات 

 

بهترین برندها چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین برندهای دنیا به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که مشتریان می‌ توانند خدمات و کالاهای آنها را تشخیص دهند. این برندها دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی هستند که آنها را از یک دیگر متمایز می‌ سازد. پیامی که قصد انتقال آن را دارید باید در نام برند حاضر باشد.

برندهای موفق از نام‌ هایی استفاده می‌ کنند که شهرت و محبوبیت شرکت را بهبود می‌ بخشد و سبب افزایش فروش می‌ شود. تلفظ این نام‌ های تجاری بسیار ساده و آسان است؛ همچنین توجه مشتریان و مصرف کنندگان را به خود جلب می‌ کند. برتری استفاده از محصول یا خدمات برترین برندها در نام تجاری آن مشخص است و آنها را از رقیبان متمایز می‌ کند.

 

ثبت برند شرکت خود را کارنیل وب بسپارید

نام تجاری شرکت بیانگر هویت آن است و آن را تعریف می‌ کند. اگر بدون تحقیق در بازار مخاطب یا دانش کافی در این زمینه برای ثبت برند خود اقدام کنید، با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد و حتی ممکن است خسارات جبران ناپذیری به شرکت و یا کسب و کار خود وارد کنید.

با سپردن ثبت برند خود به کارنیل وب می‌ توانید از سوءاستفاده‌ هایی که شرکت‌ های دیگر از محصولات شما می‌ کنندف جلوگیری کرده و خود را در ذهن مصرف کنندگان به نامی معتبر و با کیفیت تبدیل سازید.

در صورتی که با هر گونه پرسش در زمینه ثبت برند در ایران مواجه شدید با کارشناسان کارنیل وب تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.