مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

جهت مشاوره با ما فرم زیر راپر کنید

نام خانوادگی *
نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
توضیحات
توضیحات
این فیلد را پر کنید
موبایل *
موبایل
این فیلد را پر کنید

ویژگی هایی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بحث برانگیز است. سرمایه گذاران و معامله گران اغلب یکی از این دو روش را انتخاب می کنند، متاسفانه موفقیت کسب نمی کنند. آنها می توانندهر دو روش را با یکدیگر ترکیب کنند. در این مقاله مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را توضیح خواهیم داد و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بیان می کنیم. ما همچنین چند روش برای ترکیب این دو رویکرد بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال روشی در بازار سهام و ارزیابی یک شرکت و تعیین ارزش ذاتی سهام آن شرکت است. تحلیل فاندامنتال که به آن تحلیل بنیادی ارز دیجیتال هم می گویند. پایه‌گذار این تحلیل بنجامین گراهام (Benjamin Graham) است.

شرکت ها بدون توجه به قیمت سهام، آن را ارزش گذاری می کنند . سپس افراد برای خرید و فروش تصمیم می گیرند. تحلیل فاندامنتال را می توان در سایر بازارها از جمله ارزها و بورس کالاها نیز اعمال کرد. در این صورت هر عاملی بر ارزش دارایی تأثیر می گذارد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال پیش بینی قیمت بر اساس داده ها و حجم سهام است. هدف تحلیل تکنیکال پیش‌بینی آینده نیست، بلکه شناسایی محتمل‌ترین سناریوها است. حرکت قیمت به عنوان نشانه ای از نحوه عملکرد شرکت کنندگان در بازار در گذشته و نحوه عملکرد آنها در آینده استفاده می شود.

تحلیلگران فنی از الگوهای نمودار و روندها، سطوح حمایت و مقاومت، رفتار قیمت و حجم برای شناسایی فرصت های معاملاتی به امید رشد قیمت استفاده می کنند.

تفاوت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

تفاوت بین این دو رویکرد به عوامل تعیین کننده قیمت و ارزش سهام بر می گردد. تحلیل فاندامنتال ارزش شرکت را در نظر می گیرد. افرادی که از تحلیل فاندامنتال استفاده می کنند در صورتی که سهام شرکت رشد کند و سود داشته باشد سهام افراد هم نیز رشد می کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال مربوط به حرکت قیمت است. در این نوع تحلیل سرنخ هایی برای عرضه و تقاضایی سهام وجود دارد که در سهام قیمت را تعیین می کند. الگوهای که در تحلیل تکنیکال وجود داردف تکراری هستند. سرمایه گذاران اغلب در شرایط تکراری از روش های قبلی استفاده کنند. تحلیل تکنیل داده  های قیمت  و حجم را مورد بررسی قرار می دهد.

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

ابزارهای مورد استفاده برای تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

تحلیلگران فاندامنتال، موقعیت، عملکرد مالی شرکتی که در آن فعالیت می کنند، رقبا و اقتصاد را در نظر می گیرند. مهمترین منبع برای تحلیل بنیادی، صورت های مالی شرکت است. این داده ها شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد است.

تحلیل تکنیکال بسیار گسترده تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می کنند. همه نمودارها از نمودارهای قیمت استفاده می کنند. معمولاً نمودارهای خطی، نمودار میله ای یا نمودارهای شمعی. به غیر از نمودارهای قیمت، ابزارهای مورد استفاده می توانند بسیار متفاوت باشند. برخی از تحلیلگران از اندیکاتور هایی مانند میانگین متحرک و نوسانگرهای محاسبه شده از قیمت استفاده می کنند. برخی دیگر تحلیلگران از الگوهای قیمت و چارچوب های تحلیل پیچیده مانند امواج الیوت استفاده می کنند.

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

برخی از افراد یکی از روش های تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال را انتخاب می کنند. طرفداران هر دو روش یکی از این را انتخاب می کنند. اما این روش اشتباه است. تحلیلگران می توانند از هر دو روش در کنار هم اسفاده کنند. تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری های بلندمدت مفیدتر است، در حالی که تحلیل تکنیکال برای معاملات کوتاه مدت و زمان بندی بازار مفید است . همچنین می توان هر دو را برای برنامه ریزی و اجرای سرمایه گذاری در میان مدت و بلند مدت ترکیب کرد.

حرکات کوتاه مدت قیمت، توسط عرضه و تقاضا تعیین می شود، که به نوبه خود  تجزیه و تحلیل فاندامنتال می است. روانشناسی بازار و تأثیر احساسات بر فعالیت بازار تنها با استفاده از داده های قیمت و حجم، قابل تجزیه و تحلیل است. از سوی دیگر، نمودارها اتفاقات گذشته را منعکس می‌کند و هر چه افق زمانی طولانی‌تر باشد، ارزش آنها کاهش می‌یابد.

مزایا و معایب تحلیل فاندامنتال

تحلیل بر اساس موقعیت مالی و رقابتی یک شرکت دارای چندین مزیت است. تجزیه و تحلیل محیطی که در آن فعالیت می کنید نیز ارزشمند است. تمرکز بر روی کسب و کار، به جای قیمت سهام، به سرمایه گذاران ایده ای از ارزش واقعی شرکت می دهد. این برای سرمایه گذاری بلند مدت بسیار ارزشمند است. سرمایه‌گذاری در زمان حباب‌های بازار می‌تواند بسیار مفید باشد اما هنوز مهم است که بدانید چه زمانی بازار در حباب است.

ریسک معاملات را می توان با محاسبه ارزش آن سهمی که در آن معامله می شود مدیریت کرد. سپس تصمیمات تخصیص دارایی را می توان برای صعودی و یا نزول احتمالی یک سبد انجام داد. بیشترین سود معمولاً توسط سرمایه گذارانی حاصل می شود که تحلیل شان تلفیقی از تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال باشد. این تنها با تلفیق تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال محقق می شود. همچنین، تصمیمات مبتنی بر تلفیق این دو باهم معمولاً احتمال درستی بالاتری در بلندمدت دارد.

اشکال مختلفی برای تحلیل فاندامنتال وجود دارد. مهم است که در مورد محدودیت های آن واقع بین باشیم. تجزیه و تحلیل فاندامنتال زمان بر است هر شرکت باید مستقل و با جزئیات مورد مطالعه قرار گیرد. بیشتر اطلاعات مورد استفاده در تحلیل فاندامنتال به طور گسترده در دسترس است. برای به دست آوردن مزیت با اصول، باید مجموعه داده های ویژه ای را بیابید که برای اکثر سرمایه گذاران در دسترس نیست.

تجزیه و تحلیل فاندامنتال به شما اطلاعات بسیار کمی در مورد آنچه ممکن است در کوتاه مدت رخ دهد، می دهد. حرکت کوتاه مدت قیمت و نوسانات را نمی توان با مشاهده صورت های مالی پیش بینی کرد. تحلیل فاندامنتال بسیار کمتر از آنچه اغلب تصور می کنند دقیق است. مدل‌های ارزش‌گذاری مانند مدل جریان نقدی تنزیل‌شده مبتنی بر مفروضات متعددی هستند که به ندرت بسیار دقیق هستند. ارزیابی‌های هدف می‌توانند به صورت نسبی مفید باشند، اما زمانی که نوبت به ارزش‌گذاری یک شرکت در بیش از یک یا دو سال آینده می‌رسد، محدود است.

مقاله پیشنهادی: بلاک چین چیست؟ 

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

مزایا و معایب تحلیل تکنیکال

یکی از مزایای عمده تحلیل تکنیکال این است که جفت ارز های بیشتری را می توان با سرعت زیاد تجزیه و تحلیل کرد. همچنین فرایند های وجود دارد که برخی از عملیات های تحلیل را به صورت خودکار انجام می دهد که باعث صرفه جویی در زمان می شود. این بدین معناست که تحلیلگر حرفه ای می تواند جفت ارز های بیشتری را پوشش دهد و ایده هایی از یک جهان بزرگتر استخراج کند.این  نوع تحلیل به معامله گران اجازه می دهد تا استراتژی های معاملاتی شان را با ریسک و سود واضح و تعریف شده ایجاد کنند.

حرکت قیمت تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می گیرد که تحلیل فاندامنتال نمی تواند آنها را شناسایی کند. اثرات احساسات بازار، روانشناسی بازار و عرضه و تقاضا را می توان با مشاهده چارت بررسی کرد. تجزیه و تحلیل تکنیکال می تواند برای بهبود زمان بندی، و برای استراتژی های معاملاتی مناسب با شرایط بازار استفاده شود.

شما با نگاه کردن به نمودار می توانید به سرعت متوجه شوید که قیمت جفت ارز در محدوده معاملاتی قرار دارد یا از محدوده معاملاتی خارج شده است. برخی از استراتژی های معاملاتی بر پایه تکنیکال را می توان دوباره آزمایش کرد. این بداین معنی است که آنها می توانند به صورت علمی آزمایشی باشند. استراتژی هایی که می توانند  آزمایش شوند، اساس بسیاری از استراتژی های معاملاتی الگوریتمی را تشکیل می دهند .

تحلیل تکنیکال درچار اشکالاتی است. شما نمی توانید همه رویکرد های تحلیل تکنیکال را آزمایش کنید.  معاملات الگو، تحلیل موج الیوت و سایر الگوریتم های تحلیل تکنیکال ذهنی هستند. استفاده تحلیل تکنیکال در نمودارها اغلب بیشتر به عنوان یک هنر در نظر گرفته می شود تا یک علم.

تجزیه و تحلیل تکنیکال اغلب منجر به ابهام می شود. دو تحلیلگر تکنیکال می توانند با استفاده از رویکردهای مختلف به نتایج بسیار متفاوتی در مورد یک جفت ارز برسند. نمودارها اغلب در بازه های زمانی مختلف بسیار متفاوت ظاهر می شوند. و با روش‌های زیادی تحلیل، شاخص‌ها و بازه‌های زمانی موجود، تشکیل یک دیدگاه واحد می‌تواند یک چالش باشد. این اتفاق به عنوان نقطه ضعف تجزیه و تحلیل شناخته می شود .

راه اندازی سیستم معاملاتی بر اساس تحلیل تکنیکال نرخ بُرد نسبتاً بالای دارد. نرخ برد اغلب بیشتر از 60٪ است. برای رسیدن به سود آوری مستمر، تمرین و تسلط بسیار زیادی را میطلبد.

ترکیت تحلیل فاندامنال و تحلیل تکنیکال

روش های مختلفی وجود دارد که در آنها می توان از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به طور موثر در کنار هم استفاده کرد. در ادامه برخی از روش هایی که ترکیب این دو تحلیل بیان خواهیم کرد با ما همراه باشد. نگاهی ساده به نمودار قیمت می تواند به شما ایده ای از جهت یک روند بدهد.

شما می توانید فهرستی از جفت ارز های که آماده معامله آنها هستید بر اساس تحلیل تکنیکال تهیه کنید و سپس، با کمک گرفتن از تحلیل فاندامنتال برای تصمیم گیری در مورد خرید یا زمان خرید آنها استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل تکنیکال می تواند برای یافتن نقطه ورود مطلوب برای جفت ارز های که در روند صعودی و یا نزولی هستند استفاده شود. جفت ارز های که حرکت شارپی را انجام داده ، اغلب اصلاحات زیادی را تجربه می‌کنند. در چنین مواردی می توان از تحلیل تکنیکال برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت استفاده کرد. این روش ها اغلب بهترین فرصت هایی هستند که سرمایه گذاران برای خرید و یا فروش جفت ارز ها به دست خواهند آورد.

جفت ارز ها می توانند تا مدت ها پس از اینکه حرکت شارپی را انجام داده اند به حرکت خویش ادامه دهند. فروش جفت ارز ها فقط به دلیل گران بودن آن اغلب به معنای از دست دادن درصد زیادی از بالانس است. با استفاده از روندهای قیمت و حجم، می‌توانید جفت ارز ها را تا زمانی که مومنتوم تمام شود حفظ کنید.

پیشنهاد می شود مقاله فارکس چیست؟ را مطالعه کنید.

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

اگر قیمت نزدیک به محدوده حمایت و مقاومت رسید ، منطقی است که قیمت در محدوده آن تجمیع شود یا معامله شود. در حالی که تصویر اساسی یکسان است، می توانید از روش های تکنیکال برای معاملات در محدوده استفاده کنید.

گاهی اوقات می توان از تحقیقات فاندامنتال برای تعیین اینکه کدام جفت ارز سودآورتر است استفاده کرد. سپس می توان از تجزیه و تحلیل تکنیکال برای تأیید روندهای پیش بینی شده استفاده کرد.

تحلیل آینده بازار

اشکال مختلف تجزیه و تحلیل به طور فزاینده ای با هم ترکیب شده اند و پیش بینی احتمال روند را برای ما نشان می دهند. فناوری به تجزیه و تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال اجازه می دهد تا به طور موثر با یکدیگر ترکیب و آزمایش شوند. فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ نیز می‌توانند هر دو نوع تحلیل را تقویت کنند.

از منابع جدید سیستم معاملاتی تحلیلی می توان برای یافتن بینش های منحصر به فرد استفاده کرد. سرمایه گذاری در زمینه ترکیب سیستم های معاملاتی سیستماتیک، هوش مصنوعی و سیستم معاملاتی تحلیلی پیشرو است. این امر با اندازه گیری احساسات بازار در زمان و شناسایی معاملات سودآور به شما مزیت می دهد. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که فاصله بین تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال با تکامل صنعت سرمایه گذاری محو شود.

اگر در یک شرکت غیر بورسی سرمایه گذاری می کنید، تحلیل فاندامنتال تنها چیزی است که برای کار با آن نیاز دارید. اما، وقتی صحبت از فارکس و جفت ارز می شود، چیزهای زیادی می توان از تاریخچه نمودار آنها آموخت. بررسی قیمت یعنی تحلیل تکنیکال بسیار بیشتر از عوامل فاندامنتال در این نوع معاملات مورد بررسی قرار می گیرد. به این دلایل، تحلیل تکنیکال ارزش بیشتری دارد.

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال چیست؟

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

تحلیل بازار فارکس و جفت ارز ها با کارنیل وب

تحلیل بازار توسط افرادی که تازه شروع به کار کرده اند، کاری بسیار دشوار است. شما می توانید برای گسترش کسب و کار خود با مشاورین شرگت طراحی سایت کارنیل وب تماس بگیرید.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.